Több mint 2,5 évvel ezelőtt számoltunk be először a Zero-X piaci megjelenéséről. Az eltelt hosszú idő alatt a cég – amelynek elsődleges célja az elektromos motorkerékpárok elterjesztése a mindennapokban – mérnökei serényen dolgoztak. Ennek kézzelfogható jele, hogy modelpalettájuk immáron négytagúra bővült. Nézzük, milyen modelleket kínálnak.
Mindennapi, városi közlekedési eszköznek épült. Ezt segíti a elindulás első pillanatától a vezető rendelkezésére álló teljes nyomaték, amely a gyártó által Z-Force névre keresztelt csomagból érkezik. A repülőgép-iparból származó könnyűfém vázszerkezetnek is köszönhetően a jármű teljes tömege 122 kilogramm, amely remek manővezerhetőséget biztosít a Zero S-nek. A gyártó által megadott hatótáv 80 kilométer, az elérhető legnagyobb sebesség pedig nem kevesebb, mint 108 kilométer/óra! Az elektromos motorok egyenletes teljesítmény-leadásával, a váltás mellőzésével és a közvetlen hajtással egészen bíztató menetteljesítmény sejlik a számok alapján!
A remek formatervű Zero S két éves garanciával március végétől vásárolható meg az Egyesült Államokban 8.995 dolláros (mai árfolyamon mintegy 1,7 millió forintos) áron.
Nemes egyszerűséggel a világ legsokoldalúbb elektromos motorkerékpárjának titulálja a gyár. Mozgékony marad az aszfalt elhagyása után, illetve magáénak tudhatja az utcai változat minden pozitív tulajdonságát is, ily módon biztosítva a legnagyobb szabadságot használójának. A kemény megjelenés kis tömeggel párosul – a technikai adatok megegyeznek a Zero S változatéval, csakúgy, mint a motor ára. Interneten már megrendelhető, a kiszállítások pedig április végével kezdődnek.
A legkeményebb, kimondottan versenypályás igénybevételre fejlesztették. Teljesen önálló futóművet kapott, amely a nagy ugrásokat és a sima földet éréseket is természetessé teszi. A vázszerkezet merevebb, ám nem nehezebb a fenti változatokénál, az egész jármű pedig lényegesen könnyebb: akkumulátorokkal együtt 78 kilogramm! Opcionálisan elérhető egy nagyobb teljesítményű akkumulátor-csomag, amely versenypálya-igénybevétel mellett is (amely nyilván folyamatosan teljes terhelést jelent) két órányi használatot tesz lehetővé.
Ezzel együtt az MX változat alapára alacsonyabb – nyilván az utcai használathoz szükséges felszereltség, illetve az üzembe helyezés lehetetlensége miatt -, 8.295 dollár, azaz hozzávetőleg 1.575.000 forint. A nagyobb teljesítményű akkumulátorok felára nem ismert, az azonban igen, hogy március végi szállítással már a krosszgép is megrendelhető.
Mindössze 68 kilogramm a tömege, amely hihetetlen kezességet garantál – szinte egy kerékpáréval megegyezőt. A nyomaték ugyanakkor bőségesen elegendő a dinamikus terepmotorozáshoz. A futómű értelemszerűen egyszerűbb, mint az MX változat esetében, azonban a csendes és környezetbarát tereptúrákhoz minden bizonnyal bőségesen elegendő. Az X kivitel ára pedig messze a legbarátibb,7.495 dollár, azaz 1.425.000 forint. Fontos tudni, hogy az S és DS kivitelek beszerzési költsége tartalmazza az Egyesült Államokban 10 százalékos állami adót (milyen szép szám, nem?), a forgalomba nem helyezhető MX és X pedig nem.
Végezetül jöjjön egy videó, amely bemutatja a Zero Motorcycles modellpalettáját:
Cimkék:
Pénteken nyitja kapuit a Budapesti Motorfesztivál, amelyre természetesen az Onroad is kilátogat, teljes videótechnikával felfegyverkezve.
Elolvasom »Az elmúlt hetek eseményeinek és a Magyar Fejlesztési Bank pénteki döntésének egyenes következményeit láthatjuk most: nem lesz magyar motoGP verseny.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »