Az XJ6 és a Diversion bevezetése után kérdésessé vált a korábbi évek egyik legnépszerűbb Yamahájának, az FZ6-nak (és természetesen S változatának) a sorsa. A találgatások már a tavalyi szezon végén megkezdődtek, a nemrégiben közzétett első hivatalos kép (amely ugyan csak a csupasz modell lámpatestét mutatta) hatására pedig megélénkültek. Még decemberben kétféle számítógépes montázs is megjelent, amelyek az FZ6, az FZ1, és más konkurens modellek elemeit ötvözték. Egy dolog biztos: a motor nem így fog kinézni. A megjelenésről egyelőre semmi hír, így a szokásos modelbevezetéseket figyelmbe véve sokan csak a szezon végére várják a motor érkezését.
Ugyanakkor egy másik fontos kérdés is felmerült, amelyet már személy szerint jómagam is megvitattam motorkereskedő cimborámmal. A jelenlegi, visszaeső értékesítések mellett nagyon fontos kérdés az új gép ára. Megszokhattuk, hogy a Yamaha motorjai nemcsak kidolgozottságban, de árban is kissé a konkurensek felett állnak. Az FZ1 ára piactól, évjárattól, felszereltségtől függően 10.500 – 11.500 euro, az FZ6 pedig 7.000 euro körül mozog. Természetesen speciális akciók esetében ettől az ár lehet alacsonyabb is, de induljunk ki ezekből a számokból. Francia újságírók az új (csupasz) modell árát 8.000 euróra becsülik. (Ugyanezen források az új Super Teneré árát 15.000 euróra várják.)
Újdonságról beszélünk, modellbevezetés ide- vagy oda, a várt technikai frissítés mellett, ismerve a Yamahák aprólékos kidolgozottságát, véleményem szerint ez egy túlságosan optimista becslés. A magyarországi helyzetet tovább bonyolítja a regisztrációs adó és az importőr által kénytelen-kelletlen használandó hosszabb időszakra meghatározandó euro-forint átváltási árfolyam. Személy szerint engem is érdekel ez a modell, az általam várt mintegy 2,9-3,2 millió forintos ár azonban megkérdőjelezheti a motor hazai sikerét. De ki tudja, ha egy motoGP-ből származó 800-as, pszeudo V4-es aggregát lenne az FZ8 modellek erőforrása, ez ár kifejezetten vonzóvá is válhatna…
Cimkék:
Az elektromos motorkerékpárok kategóriája még kialakulóban van. Íme egy újabb csemege: az eddigi legkönnyebb tisztán amperhajtású kétkerekű a Hirsch Designtól.
Elolvasom »Európa gazdag történelemmel rendelkezik, számtalan múzeumban találhatunk érdekes látnivalókat. Talán az egyik legszokatlanabb a motoros oldalkocsikat bemutató gyűjtemény.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »