Egy szigetországi kereskedésben kapták lencsevégre a 2009-es modellévű Thruxton-átépítést. Hiszen nem mindenki éri be a gyártó által egyedivé tett motorokkal! A gép a Pure Triumph műhelyében készült megrendelés alapján, és remek iskolapéldája annak, hogy az angol motorokból is csodás café-racerek születhetnek. A munkát természetesen nem aprózták el: minden olyan lényeges, a piacon megkapható elem fellelhető rajta, amit csak a stílus rajongói kívánhatnak.
Kezdjük az 50 milliméteres Showa fordított teleszkópokkal és a versenyspecifikus, minden paraméterükben állítható Bitabo-gátlókkal. Ezek a 17 collos kerekekkel – a hátsó szélessége 180-asra növekedett! – együtt garantálják, hogy vérbeli café racerekhez méltóan fordulhasson el a gép minden egyes sarkon. Ehhez kis segítséget kap a vezető a gyári állapotban szintén nem jellemző kormánygátlótól is, amely oldalt került felszerelésre. Az ideális féktávok eltalálásában pedig négydugattyús, radiális Tokico féknyergek gondoskodnak – természetesen radiális főfékhengerrel kiegészítve. Mondani sem kell, hogy a gyári egyetlen első tárcsa is megduplázódott.
Maga a váz maradt eredeti, az egyéb kiegészítők dobnak nagyot a motor megjelenésén: a szintén gyári belső állapotú blokk fényezése, a könnyűfém T140 tank, az Alcantara bőrrel bevont ülés, az egyedi hátsó borítás, nem is beszélve a 2:1 rendszerű kidörrentőről.
Már a gyári állapotú Thruxton is különleges motoros élményt kínál, ez a remek átépítés azonban agilitásában nyilvánvalóan messze felülmúlja azt.
Cimkék:
Tavaly áprilisban írtunk a Muskétás születéséről. Az egyedi V2-es Enfieldet alkotója továbbfejleszti hasonszőrű, old-timer rajongók nyomására.
Elolvasom »Az OCC elkészült a korábban beharangozott hibrid motorkerékpárral. A két elektromotor és a hagyományos V2-es együttes teljesítménye 200 lóerő.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »