Az Onroad olvasói tudják, félmillióból ha nem is könnyen, de találhat magának az ember gazdaságos közlekedési eszközt. A múlt hét csütörtökön bemutatott Honda CB Twister új ára azonban csak körülbelül 170.000 forint (42.000 rúpia, 900 dollár avagy 610 euró). Az összehasonlítás persze sántít, hiszen itt messze nagyobb a jólét, mint a feltörekvő ázsiai országban. Mindenesetre a kis 110 köbcentis motor mindaz, amire sokan vágyunk.
Az alacsony ár kulcsa az olcsó alkatrészek – csőváz és karburátor, 110 köcentis, léghűtéses blokk mindössze 9 lóerős teljesítménnyel – és az olcsó, helyi összeszerelés. A gazdaságosság nem csak a vételárban, hanem a fenntartási költségekben is megmutatkozik, gyári adatok szerint a fogyasztás csak másfél liter százon, a fapados technika pedig nem igényel túlzott karbantartást. Hogy a kis masina mégsem csak egy unalmas közlekedési eszköz, arról a stílusos, a CB1000R-re hajazó megjelenés és az ötféle gyári szín tehet.
A Twister első látásra talán nem éppen egy olyan motor, amit az ember zászlóshajójának nevezne, azonban ha jobban átgondoljuk, ezek a motorok fontosabbak, mint az átlagos földi halandó számára kimotorozhatatlan 1000-es sportgépek. India a második legnépesebb ország, a világ egyik legnagyobb motorpiaca. Sokaknak az ilyen járművek jelentik az egyetlen elérhető közlekedési eszközt, nem véletlen, hogy az értékesítések európai szemmel hihetetlen mértékűek. A Honda Indiában is piacvezető, és ez az új masina csak tovább erősítheti pozícióját – ha a Bajaj meg akarja őket előzni, nagyon bele kell húznia.
Cimkék:
Motorok, tengerpart, buli – mi kell még? Libanonban egy nem mindennapi versenyt rendeztek - bár a "happening" szó jobban leírja az eseményt.
Elolvasom »Aki négyszer egymás után a elsőként válaszol helyesen, MV Agusta tollat és pendrive-ot nyer.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »