Természetesen a C3-ra már nem igazak a bevezetőben említett kritikák, elődeit azonban gyakran illették azzal a váddal, hogy ormótlan és nehéz fejvédők. Ezen kritikákra válaszul az általunk is tesztelt C3-ast minden szempontból világeslővé fejlesztette a gyártó: immáron nem csak a legcsendesebb, de a legkönnyebb és legkisebb felnyitható bukósisak a piacon.
Most a jó még jobb lett: a milánói motorkiállításon bemutatták a C3 Carbont.
A sisakhéja teljes egészében szénszálas anyagból készült.
A Schuberth a Ferrari F1-es csapatának hivatalos partnereként hatalmas tapasztalatra tett szert a szénszálas sisakok gyártása terén. Hogy egy élesben végrehajtott – vagy inkább bekövetkezett – töréstesztre gondoljunk, elegendő felidéznünk Felipa Massa hungaroringi balesetét: a brazil versenyző Schubert fejvédője héjszerkezetének is nagyban köszönhette, hogy túlélte a szörnyű találkozást Barichello autójának alkatrészével.
A C3 Carbon a 4-6 rétegből álló szénszálas héjnak köszönhetően akár 12 százalékkal is könnyebb lehet, mint az e tekintetben szintén világelső C3. Az új modell két különböző méretű héjjal, összesen hat méretben (52-65, XS-XXXL) készül; a különböző méretű sisakok súly tekintetében eltérőek lehetnek, a legkönnyebb változat kevesebb mint 1450 grammos.
A C3 Carbonból mindössze 2000 darabot készítenek, azonban a hazai forgalmazó, az Euromotor kínálatában értelemszerűen megtalálható lesz.
Más újdonságokkal is jelentkezik azonban a német cég a 2010-es esztendőben, szintén a C3 modellcsaládból. Megjelenik a világ első, kimondottan hölgyek számára fejlesztett felnyitható sisakja.
A C3 Lady tervezői nemcsak a hölgyekre jellemző kisebb fejméretet (koponyakerületet) vették figyelembe, hanem azt is, hogy a nők arca rendszerint keskenyebb felépítésű, mint a férfiaké. A Schuberth C3 Lady bukósisakot ennek megfelelően vastagabb arcpárnázással és új nyakpárnával látták el, ami nem csupán a komfortot növeli, hanem – a jobb illeszkedés révén – a biztonságot is. Bélését szintén a hölgyek ízléséhez igazodva alakították ki.
A C3 Lady a 2009-es év végén kerül a márkakereskedésekbe. Az új modell megrendelhető lesz ugyanazokban a színekben, mint a már ismert C3, de szerepelnek majd a kínálatban nőies fényezések is, mint például a gyöngyházfehér.
A motoros túrák során folyamatos gondot okoz a motorosok egy jelentős részének a kommunikáció megoldása. Akár az utassal való beszélgetés, akár a navigáció hangjának sisakba juttatása igen fontos lehet, ha valaki napokat tölt nyeregben. Hosszú ideje várunk egy valóban tökéletes megoldásra. Most, szintén a C3 modellcsaládban (valamint elődeiben) úgy tűnik, ez megérkezett: itt az SRC-System.
A milánói motorkiállításon mutatkozott be Schuberth Rider Communication System (SRCS) névre hallgató, tökéletesen integrált sisakkommunikációs rendszer, amelyet a márka felnyitható bukósisakjaihoz, vagyis a C3, C2 és Concept modellekhez fejlesztettek ki. A Schuberth a Cardo Systems, Inc.-vel közösen alkotta meg az SRCS-t, utóbbi cég vezető szerepet tölt be a Bluetooth technológiát alkalmazó motoros kommunikációs rendszerek piacán.
Az SRCS számos kommunikációs és szórakozási lehetőséget kínál: az intercom funkciónak köszönhetően akár három motoros is beszélgethet egymással, a Bluetooth technológia segítségével mobiltelefonnal és navigációs berendezéssel (GPS-hez), USB csatlakozóval pedig MP3-lejátszóval köthető össze a rendszer. A beépített FM-rádió lehetővé teszi, hogy a motoros menet közben értesüljön a legfrissebb közlekedési információkról.
A mérnökök úgy tervezték meg az SRCS-t, hogy tökéletes egységet alkosson a Schuberth felnyitható bukósisakjaival: a Cardo által készített kommunikációs eszközt a C3, C2 és Concept sisakok zajcsökkentő gallérjába építették be. Az SRCS ennek köszönhetően rendkívül könnyen felszerelhető, akár utólag is: egyszerűen le kell venni a sisakról az eredeti zajcsökkentő gallért, és néhány mozdulattal a helyére kell illeszteni az SRCS-sel felszerelt másik gallért. Ezután tépőzárak segítségével be kell helyezni a rendkívül lapos kialakítású fülhallgatókat a számukra kialakított mélyedésekbe, a rugalmas szárú mikrofont pedig a kívánt pozícióba kell állítani – és készen is vagyunk! Az SRCS nagy előnye a külső sisakhéjra szerelhető, bonyolult kommunikációs rendszerekkel szemben, hogy nem növeli a szélzajt.
Cimkék:
Aki négyszer egymás után a elsőként válaszol helyesen, MV Agusta tollat és pendrive-ot nyer.
Elolvasom »Nevetséges, vagy komolyan kell venni? A Bajaj a világ legnagyobb motorgyártója szeretne lenni. Ennek érdekében még robogó-gyártásukat is feláldozzák.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »