Számos cikk jelent meg az Onroadon, amelyek az indiai motorkerékpár-piaccal, annak lehetőségeivel és magukkal a motorokkal foglalkoztak. Bár európai szemmel a kisköbcentis kétkerekűek vannak döntő többségben, óriási számuk miatt ezek sem lebecsülendőek. A fejlődő India hatalmas népessége a következő évtizedekben pedig még nagyobb lehetőségeket rejt magában, nem véletlen, hogy számos nagy gyártó nyitja meg hivatalos márkakereskedését a szubkontinensnyi országban – ad absurdum Hayabusát is lehet venni, pedig sok helyen még szilárd útburkolattal sem rendelkeznek.
Indiában a legismertebb hazai motorgyártó a Bajaj, amely már régen a nemzetközi porondra lépett, és egyre nagyobb részesedést szerzett a KTM-ben is. A Bajaj sikerének egyik kulcsa a megfizethető termékek mellett a vonzó reklám: a Hamara Bajaj a ’80-as években került az indiai köztudatba.
A bámulatos reklámfilmek megmaradtak, ám a termékprofil időközben jelentősen átalakult: ma már döntő többségben vannak a kisköbcentis, de egyre növekvő hengerűrtartalmú motorok. Az igazat megvallva az utolsó robogó a palettán a 2006 végén, 2007 elején bevezetett Kristal típus, amelyet többnyire már csak exportra gyártott a Bajaj. A mennyiség azonban elenyésző a kismotorokhoz képest, a havi körülbelül 1.000 darabos termelés töredéke az egyéb kétkerekűek számának. A gyártó gazdasági szempontok alapján most megszünteti a robogó-gyártását, de ezt egyáltalán nem visszalépésként élik meg. Rajiv Bajaj, a cég vezérigazgatója szerint ez egy olyan áldozat, amelyet a nagyobb célok érdekében hoztak. Ez pedig nem más mint, hogy a cég a világ legnagyobb motorgyártója legyen! A Bajaj ugyanis most körülbelül évi 3 millió motort készít, szemben a Honda 7 milliós mennyiségével. A cég eddigi fejlődését, valamint a piaci lehetőségeket figyelembe véve azt kell mondjam, ez nem is egy megalapozatlan, valóságtól elrugaszkodott cél. Megfelelő üzleti stratégiával, valamint felvásárlásokkal akár néhány évtizeden belül (a kínai gyártókkal versenyezve) véghez lehet a tervet vinni. Addig is kíváncsian várom az első, a Bajaj és KTM együttműködéséből született motor megjelenését, ami az eddigi hírek szerint 2010-ben esedékes.
Cimkék:
A német Schuberth cég a világ legcsendesebb sisakjait gyártja. Fejvédőik azonban nem tartoztak a legkönnyebbek közé. Ez a helyzet most gyökeresen megváltozik.
Elolvasom »Aki négyszer egymás után a elsőként válaszol helyesen, MV Agusta tollat és pendrive-ot nyer.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »