Párizs lakossága megközelítőleg 2,2 millió fő, de az agglomerációban élőkkel együtt ez a szám 10 millió felett van – hogy a turistákról már ne is beszéljünk. Magában a városban a népsűrűség körülbelül nyolcszorosa a budapestinek, ami nem csoda, figyelembe véve, hogy a város maga csak hatodakkora területű, mint fővárosunk. Mégis egy igazi világvárosról beszélünk, így kissé meglepő, hogy a párizsi taxik száma mindössze megközelítőleg 16,000. A helyzetet a Sárközy-kormányzat még januárban kezdte megváltoztatni, a taxis engedélyek kiadási feltételeinek és a taxizásra vonatkozó szabályok enyhítésével. Január 30-án ez ellen tiltakoztak a párizsi taxisok. Ezt megelőzően 2008. nyarán az emelkedő üzemanyag-árak ellen demonstráltak forgalomlassító akciójukkal.
December 8-án ismét hallattak magukról a személyszállító kisiparosok, ezúttal a motoros taxisok újabb térnyerése ellen tüntettek. Történt ugyanis, hogy a motoros taxisoknak engedélyezték a repülőtéri drosztok használatát. Míg a négykerekűek gyakran órákat állnak a dugóban, a motorosok viszonylag könnyedén haladnak ilyenkor is (a legtöbb motoros taxi Goldwing…), így egyre nagyobb teret nyer a személyszállítás ezen formája. Az autósok szerint ez veszélyezteti a megélhetésüket. A hatóság álláspontja szerint a piacon van hely mindkét személyszállítási formának, a valóságban pedig az utasközönség elég jól szétválasztható – sokan nem tudják, vagy éppen merik használni a motoros taxi szolgáltatást. Pedig Párizsban nem könnyű taxit fogni.
A sztrájk pikantériája, hogy a motoros taxisok másnap megköszönték azt a szervezőknek: bármikor, amikor közlekedési nehézség, sztrájk várható Párizsban, a forgalmuk megugrik…
Cimkék:
Mi is beszámoltunk arról a hírről, ami néhány napja bejárta a nemzetközi sajtót a Moto Morini bezárásával kapcsolatban. A cég cáfolja a hírt.
Elolvasom »Aki négyszer egymás után a elsőként válaszol helyesen, MV Agusta tollat és pendrive-ot nyer.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »