Propelleres logó még soha nem díszelgett ennyire sportos motoron. Bár a K család legerősebb tagja, a K1300S 2009-re frissült, mégsem sorolható az ezres gépek alkotta azon elit társaságba, amelynek tagjai a versenypályán is megállják a helyüket, menetdinamika szempontjából pedig egyértelműen a csúcsot jelentik. Az évek óta tartó pletykának a tavaly áprilisi hivatalos bemutató vetett végett, illetve terelte azokat más mederbe. Az S1000RR 2009-ben a World Superbike bajnokságban is részt vett: egy-egy példányt a spanyol Ruben Xaus és az ausztrál Troy Corser hajtott az utcai sportmotorok számára rendezett versenyeken. Svájci pletykák szerint a bajor gyártó jövőre egy szatellit csapattal is gazdagodik, állítólag a német Reitwagen Racing 2010-től BMW-ket indít a WSBK sorozatban.
2009. májusában az utcai változatot is bemutatta a BMW, most pedig ezek a motorok megérkeztek a márkakereskedésekbe. Mivel az európai árat igencsak vonzóra sikerült belőni, sokaknak racionális alternatíva lehet ez az európai gyártású gép, amelyben fellelhető a tradicionális német mérnöki pontosság, a supersport motorok óriási teljesítménye és a kategóriában még újdonságszámba menő kipörgésgátló is.
Részlet a sajtóanyagból:
„Az S 1000 RR-t egy soros négyhengeres erőforrás hajtja, amely kiemelkedő, 193 LE teljesítményt képes leadni, míg száraz tömege mindössze 183 kg. A motorkerékpár azonban nem csupán tömege és teljesítménye révén magaslik ki vetélytársai közül, hanem biztonsági és innovatív szempontból is olyan újdonságokat tartalmaz, mint az újonnan kifejlesztett verseny-ABS és kipörgésgátló (DTC – Dynamic Traction Control). Ezen túlmenően a mindenkori használati körülményeknek megfelelően a motoros gombnyomással választhat többféle motor-karakterisztika közül: vizes útra „Rain”, országútra „Sport”, versenypályás módra „Race” és „Slick. Mivel a verseny-ABS és a kipörgésgátló működése rugalmasan alkalmazkodik az egyes üzemmódokhoz, mindenkor tökéletesen kiaknázhatók az S 1000 RR-ben rejlő óriási teljesítmény- és biztonsági tartalékok.”
Cimkék:
Aki négyszer egymás után a elsőként válaszol helyesen, MV Agusta tollat és pendrive-ot nyer.
Elolvasom »Statisztikailag nem a vadak jelentik a legnagyobb baleseti veszélyforrást, de senki sem szeretne egy őzet elgázolni. Az sem jelent védelmet, ha egy csapatban nem mi motorozunk legelöl, egy megriadt állat még a csapat közepére is beugorhat.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »