0-300km/h 13,9 másodperc alatt – igen, ez pont annyi, mint egy átlagos kisautó ideje 100-ig, vagy egy erősebb naked motor ideje 200-ig. A német Asphaltfighters a 2009-es Essen Motor Show-n mutatta be a Kawasaki ZX 10R alapú sportmotorját, mely teljesen legális, rendszámozható utcai motor. Az ezres négyhengeres teljesítménye alapból 220 lóerő, amit néhány másodpercig még tovább lehet növelni.
Nem csak a teljesítmény, az ár is gyilkos, 57500 euró igen sok pénz egy motorért, még akkor is, ha ennyire erős és adnak hozzá egy szett, színben passzoló ruhát és karbon sisakot is. A futómű, üléspozíció és kezelőszervek mind a vevő méreteihez és igényeihez lesznek igazítva, ami talán belefér ebbe az árba. A technikai tűzijáték az olyan apróságokra is kiterjed, hogy a nagy légellenállású tükröket egy kamera helyettesíti, a sebességet head-up display vetíti a plexire, mint egy Corvette-nél, xenon fényszórója van és ledes tompítottja. A kipufogó Akropovic, a kerék OZ, a Bridgestone BT-016-os gumik tapadását 10 állású Traction Controll biztosítja.
Nos igen, rengeteg mindent kap a kedves vevő a pénzéért. Sajnos egy dolgot nem tudnak mellékelni, ez pedig a tartalék élet. A hatalmas teljesítményt ugyanis utcai guminak kell utcai aszfaltra vinni, és ez sokszor már a széria, 100 lóerővel gyengébb ezreseknek sem mindig sikerül. Nem mondom, hogy szívesebben járnék be ezzel dolgozni, mint a robogómmal, de azért kipróbálnám egy elhagyott autópályán. 280 lóerő még autóban is elég mókás, főleg, ha csak a hátsó kerekeket hajtja, de egy pilótával együtt is ötöd olyan súlyt mozgatva fenomenális élmény lehet!
Cimkék:
Az alig néhány éve piacon lévő legsportosabb HD, az XR1200 roadster saját márkakupával is rendelkezik. Két motoros ugyanazon a napon teljesítette az első hátraszaltót ezzel a modellel. De ki az első?
Elolvasom »Az ACEM, az Európai Motoripari Szövetség hivatalos számai szerint 27%-kal kevesebb új motor fogyott idén szeptemberben, mint 2008-ban.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »