A Grace forradalmi megoldásról beszél, de ehhez szükséges a megfelelő terminológia mély ismerete. Eszerint elkülönítjük az elektromos motorokat, amik csak önerőből közlekednek. Külön kell vennünk az elektromos kerékpárokat, melyeknél az elektromos hajtás csak rásegítés, önerőből csak igen alacsony tempóra képesek (motorteljesítmény max. 250W). Végül marad az E-motorbike, mely a kettő között helyezkedik el: képes önerőből az engedélyezett 45 km/h sebesség elérésére és tartására, ugyanakkor kerékpárként is használható.
A világ első E-motorbike-ja a maga módján rengeteg hi-tech alkatrésszel rendelkezik, az eurofighterrel és Forma-1-es autókkal is vannak közös alkatrészei. A váz alumínium, a motorja 1300 wattos, melynek feltöltése egy órát vesz igénybe, és többféle konfiguráció lehetséges. A hatótávolság 30-50km között mozog, ami a városban elvileg elegendő, ha mégsem, kerékpárként is hazamehetünk vele. Aki tolt már valaha motort a benzinkútig, átérzi ennek előnyét. A német fejlesztés és gyártás garancia a megbízhatóságra, és még valamire. Ez pedig az ár.
5877 euró nem kevés pénz, ennyiből már egy egész jó használt autót vagy új motort lehet venni. A Grace bringája ugyan az elektromos fronton igen jól felszerelt, de a kerékpárspecifikus alkatrészei legjobb esetben is csupán középkategóriásnak mondhatóak, jóval olcsóbb kerékpáromon komolyabb SRAM alkatrészek vannak, igaz, elektromos motorja nincs. A fékek egy kerékpáron sokkal kisebb teljesítményűek, mint egy motoron, így számomra ennek hatékonysága lenne az első kérdés, a másik pedig a súly. Az E-motorbike ránézésre is nehezebb egy átlagos kerékpárnál, így valószínűleg nem akkora élmény egy emelkedőn feltekerni vele, ha a szükség úgy hozza. Mindenesetre, az árától függetlenül, jelenlegi újszerű kétütemű 50-es robogómat bármikor elcserélném erre, így ha edzeni akarnék tekerhetnék munkába menet, ha sietnék, akkor pedig 1300Watt állna rendelkezésemre. Kisebb probléma, hogy erről előre kell dönteni, mert ritka az olyan időjárási helyzet, amikor kerékpározáshoz és motorozáshoz is elég ugyanaz a ruha, másrészt a magyar szabályozás szerint ez segédmotorkerékpár, így a bukósisak viselése kötelező. Ha jobban belegondolok, lehet, hogy mégsem cserélnék…
Cimkék:
Indiában a gyártás kétszerezésére, míg Amerikában az utcai motorok importjának leállítása várható 2010-ben a Suzuki részéről.
Elolvasom »A tavaly bemutatott koncepció után idén már megvásárolható az automatikusan sötétedő vizor.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »