Egy internetes site bevezetése, felújítása komoly technikai munkával jár, a szervert többek között fel kell készíteni a látogatók tömegének ostromára, főleg, ha az oldalt, vagy egy ahhoz kapcsolódó eseményt úgy beharangoz a tulajdonos, mint azt a Honda tette a VFR premierjével. A motorosok, újságírók tömeges érdeklődése miatt a Honda szerverei nem is bírták a terhelést, a tervezett időpontnál csak jóval később váltak elérhetővé az oldalak, amikor az érdeklődés első hulláma lecsengett. Kellemetlen malőr, amit a várt monstre tűzijáték elmaradása miatt még inkább kínos.
A hivatalosan bemutatott motor ugyanis a pletykák ellenére egy kevésbé forradalmi jármű – valószínűleg ez az alapváltozat. A DCT-s váltó, a változó hengervezérlés, az egyes szóbeszédekben emlegetett túraváltozat a Tokyo Motor Show-n debütál(hat), a tűzijáték legnagyobb rakétáját erre az eseményre tartogathatja a Honda. Ne legyünk azonban elégedetlenek, a válság ellenére a V4-es modellcsalád bevezetésének 30-adik évfordulójára egy igazán modern, alapjaiban új motort kaptunk az aranyszárnyas márkától.
Igazi újdonságot valójában csak a motor technikai adatai jelentenek, az előzetes kampány során már a most még be sem mutatott fejlesztésekről is sok információt kaptunk. Az 267 kilogramm tömegű masinát egy 76 fokos hengerszögű, V4-es erőforrás hajtja. Az 1237 köbcentiméteres, hengerenként négyszelepes, hengersoronként egy vezérműtengelyes, kiegyensúlyozó tengely nélküli aggregát teljesítménye 172,72 lóerő, amit 10.000-es fordulatnál produkál. A nyomatékcsúcs 129 Nm, ami 8750-es fordulatnál áll rendelkezésre – a V4-es konstrukciónak, a nagy hengerűrtartalomnak hála a motor valószínűleg az alsó- és középtartományban is megfelelően agilis lesz, nyomatékának 90%-a ugyanis 4000-es fordulatnál már rendelkezésre áll. A bemutatott, hagyományos váltó 6 fokozatú, olajfürdős tengelykapcsolóval rendelkezik – ebben a konfigurációban a blokk négy liter olajat igényel a működéshez.
A két darabból álló hídváz a kor követelményeinek megfelelően alumíniumból készül, vákumos technológiával gyártott öntvény. A fordított teleszkópok 41 milliméteres átmérűjű belső csővel rendelkeznek, HMAS cartridge-os kialakításúak – fokozat nélkül állítható rugó-előfeszítéssel. A villaszög 25,5 fok, az utánfutás 101 milliméter. A rugóstag Pro-Link gyártmány, szintén HMAS rendszerű, a kardánhajtással integrált lengőkarhoz csatlakozik. A rugóút elől, hátul egyaránt 120 milliméter. A kerekek a kategóriában szokásos méretűek, elől 120/70 ZR 17-es (58W), hátul 190/50 ZR 17-es (75W) gumikkal.
Az első féktárcsák 320 milliméteresek, amelyekre kettő, radiálisan szerelt hatdugattyús féknyereg csatlakozik. A hátsó fék egy 276 milliméteres tárcsából és egy kétdugattyús féknyeregből áll. A kor követelményeinek megfelelően a motort ABS-szel szerelik. Az extrémitásában szokásosnak nevezhető első lámpa kettő H7-es izzóval rendelkezik, a hátsó lámpa szintén két izzót kapott. A motor teljes hossza 2254, szélessége 886, magassága 1220 milliméter. A szabadmagasság 125, a tengelytáv 1545, az ülés magassága pedig 815 milliméter. A motor fordulókörének sugara 3,2 méter, menetkész tömege 267, megengedett legnagyobb tömege 463 kilogramm.
A gyártás már ebben a hónapban elkezdődik, így ha valaki erre a motorra várt, siessen egy márkakereskedésbe – kis szerencsével még idén átveheti a V4-es csodát. A VFR-ről valószínűleg hamarosan hallhatunk még, sok beharangozott újítás bemutatása van hátra. A motorról további információk, képek az alábbi honlapokon érhetők el:
http://www.feelv4.com/
http://www.feelvfr.com/
http://www.newvfr.com/
Cimkék:
Arról már beszámoltunk, hogy a Suzuki egy hidrogéncellás Burgmannal készül a Tokyo Motor Show-ra. Íme egy másik újdonság tőlük, a 400 köbcentis Gladius.
Elolvasom »A Yamaha Super Teneré modelljéről már számtalan pletykát olvashattunk, a tavalyi szóbeszédben vizionált motor talán most kel életre.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »