Közel 40 éves, havi 2500 eurót keres, és ebből motorozásra 10%-ot költ az átlag francia motoros. Az elmúlt öt évben 25%-al nőtt a női motorosok aránya.
Franciaország egyik nagy piackutató cége, a TNT Sofres a francia motorosok piacát mérte fel. A piac változását egy 5 évvel ezelőtti, másik cég felmérése mutatja meg. 2004-ben az összes motoros 15%-a volt nő, ez az érték 19% jelenleg, míg a robogósoknál 39%! A motorosok átlagéletkora 39,3 év, a robogósoknál is 35,3 év. A felmérés szerint 31,3% a passzív felhasználó, akinek a motor csupán egy eszköz a közlekedési problémák megoldására, 24,4%-uknál szabadidős tevékenység, de a motoros világ nem érdekli őket, 20,9% a motorozás szerelmeseinek aránya, 11% pedig alkalmi felhasználó.
A francia motorosok átlagkeresete 2500 euró körül mozog havonta, és évi 1887 eurót költenek a motorokra, 28% a benzin, 26% a biztosítás, 20% karbantartás, 11% a finanszírozás, 8% a felszerelés és 7 % a javítás. Mennyire mások ezek a számok, mint hazánkban, ahol a legtöbb motor évi 5000 km-nél kevesebbet fut, ellenben hitelre vásárolták, így valószínűleg gyökeresen más arányokat kapnánk itthon. A 2009-es felmérés szerint az átlagos francia motoros 11 éves rutinnal rendelkezik, és 1,1 balesetet szenvednek el teljes motoros karrierjük alatt. 49%-uknak nincs 18 év alatti gyermeke, 34%-nak egyáltalán nincs. Végigtekintve a hazai motorosokon, beleértve a robogósokat is, van még mit behoznunk a felszerelés terén is: sisakot mindenki hord, 90% kesztyűt, 69% motoros dzsekit, 36% gerincprotektort és csizmát, 34% motoros nadrágot, 20% nyakprotektort, 17%-uk fényvisszaverő mellényt. További érdekes adatokat lehet a francia nyelvű Moto-Net oldalán találni, ahol a teljes, több oldalas tanulmány olvasható. Különösen érdekes a motorosok tipizálása, melyekről betekintést engednek a gallériában szereplő képek.
Cimkék:
Hivatalosan még senki nem mondta ki, de mindenki azt várja, hogy a Honda az október végi tokiói motorkiállításon mutatja be igazi újdonságait. Köztük a CB 1100 F-et.
Elolvasom »Hosszas várakozás után végre itt van, elindult Rossi honlapja.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »