A zöldek legendája 25 évvel ezelőtt indult útjára, a mai szemmel túramotornak látszó, de akkoriban verseny technológiának számító GPz900R-rel. Az utódok sem vallottak szégyent, elég, ha olyan motorokat idézünk fel, mint a ZX-7RR, a ZX-12R vagy az új ZX-10R.
1984-ben a Kawasaki igazán nagyot dobott a GPz900R-rel. Az idomos sportmotorok egyik első képviselője a kor nagymenőit utasította maga mögé teljesítményével és fejlett technológiájával, a konkurensek egy része csak évekkel később tudta kiheverni a sokkot, és felvenni a kesztyűt. A nagymenőt egy évvel később követte a hatszázas kategória előfutáraként a GPz600R, 75 lóereje akkor elképesztően soknak számított. 1994-ben csatlakozott a ZX-9R, melynek karburátoros blokkja és menetkényelme ma is példamutató lenne. Ennek pont ellentéte a Ninja ZX7-R(R), ami igazi versenymotornak számított, amikor még a 750-es kategória uralta a pályákat. A kis Ninják sora 1995-ben a ZX-6R-rel nyerte el mai elnevezését és helyét a palettán, ami egy pár éves 636 köbcentis felejthetetlen időszakot leszámítva, azóta is 600 köbcentiméteres.
A legújabb ZX-6R a literes Ninja vonásait kapta, minden eddiginél komolyabb műszaki tartalommal. Talán csak a színe és a neve maradt változatlan, ez az állandó megújulás lehet a legendák titka
A legnagyobb utcai teljesítményt sokáig a ZX-12R nyújtotta a Kawasakinál, amely 2000 óta riogatja a békés autósokat közútjainkon, de még ez a modell is csak jókora túramotornak számít az ezres sportmodell mellett. 2004-ben ugyanis megszületett minden idők legvadabb Kawasakija, a ZX-10R, ami nem csak hatalmas erejével, hanem zabolázatlan viselkedésével is szerzett hírnevet. 2008-ban egy MotoGP inspirálta kisebb méretű, de még gyorsabb modell vette át helyét, és a paletta lefelé is bővült, a ZZR-250 utód Ninja 250R-rel. A listát még rengeteg érdekes modellel lehetne folytatni, de egy biztos, a zöldek megtették a magukét, hogy örökre bekerüljön a Ninja név a motorkerékpár történelem halhatatlan ikonjai közé. Boldog születésnapot!
Cimkék:
Az automata sebességváltónál létezik rémisztőbb dolog is, az igazi motoros számára, derül ki ebből a szabadalmi leírásból. Mi „szebb” dolog van a Földön, mint egy dízel sportmotor?…
Elolvasom »Kijelenthető, hogy egy robogó messze a legracionálisabb megoldást jelenti a városi közlekedésben. Ráadásul ezt lehet tovább fokozni. (...)
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »