Az olasz CR&S motorépítő-manufaktúra egészen figyelemreméltó technikai paraméterekkel rendelkező motorral szerpel a piacon, és folyamatosan bővíti európai értékesítői hálózatát. A motor a Vun névre hallgat, és a gyártó végtelen szerénységgel nem tudja azt besorolni semelyik meglévő motorkerékpár-kategóriába, hanem újat volt kénytelen létrehozni neki. Ez pedig a „Mistostretto”, amely „Kanyargós utak”-at jelent szabad fordításban.
Vitathatatlan tény, hogy a kis motor igen figyelemreméltó technikai paraméterekkel rendelkezik. Több verzióban érhető el: standard utcai, illetve kizárólag pályahasználatra készítve. Motorja a Rotaxtól származó egyhengeres, melynek 650 köbcentiméteréből a vevő kívánsága szerint csökkentett teljesítményű (29 lóerős), normál (54 lóerős) és tuningolt (68 lóerős) kivitel is elérhető. Ami igazán élvezetessé teheti az újdonságot, az az utcai változat mindössze 135 kilogrammos száraz tömege. A pályagépnek szánt kivitel mindössze 128 kilogrammot nyom a mérlegen folyadékok nélkül.
Könnyen el tudom képzelni, hogy ez a motor (tekintettel a rendkívül jó minőségű alkatrészekre és a gondos, kézi összeszerelésre) valóban a motorozás igazi, vegytiszta élményét nyújtja akár egy izgalmas alpesi szerpentinen, akár bármelyik (lehetőleg minél technikásabb) versenypályán.
Gondolom senkit nem lep meg, hogy egy ilyen ritkaságszámba menő és rendkívüli élményekkel kecsegtető gépnek az ára is rendkívüli: az alapváltozat 11500 angol fonttól indul, a versenyváltozat már 15000 körül jár (nagyságrendileg 4000000-5250000 forint). Ezek az összegek csak gyári árak, ÁFÁ-t és forgalomba helyezési költségeket nem tartalmaznak.
Nos, nagyon szívesen kipróbálnánk egy ilyen kis élménymotort, de valami azt súgja, egyhamar nem fogunk rá sort keríteni.

Kanyarban lehet a legélvezetesebb vezetni a könnyű kis gépet
MŰSZAKI ADATOK | |
Motortípus | Rotax vízhűtéses egyhengeres DOHC, 4 szelep |
Hengerűrtartalom (cm3) | 652 |
Furat x löket (mm) | 100 x 83 |
Keverékképzés | Rotax Dell’Orto dupla befecskendezés 52 mm torokátmérővel |
Teljesítmény (kW(LE)/min) | 40(54)/7000
Cimkék: Előző bejegyzésUtolsó szériájához ért a nagy GS?2008. január 29., keddAmennyiben lehet hinni a terjedő szóbeszédeknek, a BMW legendás motorja, a nagy GS (jelenlegi változata R1200GS néven fut) utolsó szériájához érkezett a 2008-as ráncfelvarrással. (...) Elolvasom »Vége lehet a legendás BMW-nek
Következő bejegyzésA BMW 2007-es eredményei2008. január 30., szerdaRekord eladást ért el a BMW Motorrad 2007-ben. Az eladási eredmények meghaladták a 2006-ban regisztrált 100000 darabos számot: tavaly 102467 BMW motorkerékpárt értékesítettek, ami 2,4%-os emelkedést jelent a korábbi évhez képest. (...) Elolvasom »Rekordévet zárt 2007-ben a BMW Motorrad
Ezeket olvastad már?Pofás kalandor: X-Lite X551 GT ADVENTURE bukósisak tartósteszt2018. január 14., vasárnapA plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk. Elolvasom »Kiegészítő teszt
Senki földje: Harley-Davidson Street Rod (2017) teszt2018. január 10., szerdaA Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez? Elolvasom »Made in India
Lucifer maga: Aprilia RSV4 RF olvasói teszt2018. január 04., csütörtökA V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be. Elolvasom »Új motor teszt
Különleges élmények: BMW K1200S Schwenker dönthető oldalkocsis motor teszt2017. december 31., vasárnapMagyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít. Elolvasom »Használt motor teszt
|