A Benelli bemutatta a teljesen új Imperiale névre hallgató, retró roadster motorját. Ugyan nemrég ejtettünk már szót erről a gépről annak kapcsán, hogy az új Benellik hellyel-közzel mintha merítettek volna inspirációt a Ducati modellektől. Akkor azonban csupán annyiban érintettük ezt a típust, hogy ha nem is a dukkókra, de a Kawasaki W800-ra azért ez is hasonlít. Sőt, egy kis hunyorgással némi SR400 vér is felfedezhető az ereiben.
De tegyük is hozzá, hogy ezen a vonalon nehéz is új formát teremteni, és azt is megértem, hogy egy éppen újra feltörekvőben lévő márka nem engedheti meg magának a kísérletezést. Na de uraim! Ha a motorjain büszkén és stílusosan hirdeti, hogy ők egy 1911 óta létező brand, akkor miért nem a saját történelmükből merítenek? Ők is gyártottak a második világháborút követően motorkerékpárokat. Nem is akármilyeneket! Gondoljunk csak a Tornado 650S modellre. Kiválóan modellt állhatott volna abból az érából, amiből az egész stílus táplálkozik.
Az Imperiale modellen már egy ideje dolgoznak a gyárban, mégis eddig lepel alatt tartotta azt a kínai-olasz fúziós gyártó. Csupán annyit lehetett tudni korábban, hogy érkezik az indiai piacra egy 400 köbcentiméteres modell a következő év elején. A DSK-Benelli – a Benelli indiai csápja – feltehetőleg a Royal Enfield Classic 350 ellenlábasának szánja. Így lehet, hogy nálunk is lehet majd kapni, de az egyértelmű üzenet az, hogy a roadster legnagyobb sikereire a gigaországban számítanak.
A motor hajtóerejét egy 373,5 köbcentiméteres, egy hengeres SOHC motor fogja szolgáltatni. A várakozások szerint 5’500-as fordulaton 20 lóerővel, 3’500-as fordulaton pedig 28 newtonméteres maximális forgatónyomatékkal fog kecsegtetni. Az erőátvitelről egy öt sebességes nyomatékváltó gondoskodik majd. Ami igazán fontos és érint minket az az, hogy ez az egész megfelel a szigorú Euro4 előírásoknak, tehát itt is forgalmazható a modell. Érdekes időzítés ez most, hogy az Enfield éppen Európa felé kacsintgat.
A Benelli Imperiale 400 a legszebb hagyományoknak megfelelően dupla bölcsővázon érkezik, a súlya nem fogja elérni a 200 kilogrammot, és 12 litert fogunk tudni beletankolni. Kíváncsian várjuk!
Cimkék:
A Londonban és San Franciscoban is megtalálható Untitled Motorcycles vette kezelésbe a Moto Guzzi egy modelljét és egész jó dolog sült ki belőle.
Elolvasom »A kaliforniai gyártó, az Arch Motorcycles három modellt tárt a nagyközönség elé. A KRGT-1, a Method 143 és az 1S hamarosan megvásárolható.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »