Közeledik a Norton ahhoz az időhöz, amikor hivatalosan is bemutatja leendő új motorját. Ezúttal a megkerülhetetlen középkategóriában támad egy 650 köbcentiméteres, sorkettes utcai modellel. Természetesen a múltba visszatekintő stílussal, de legyünk őszinték: az ő nevükkel és múltjukkal ez szinte kötelező. Az pedig mindig örömteli, amikor egy gyártó ízlésesen ugorja meg az előtte tornyosuló akadályt.
Nem csak egy modell, hanem egy egész platform érkezhet – ami más és más stílusú motorok alapjául szolgálhat
Úgy tudjuk, hogy a blokk 100 lóerő körüli teljesítményre lehet majd képes, ami kategóriáját tekintve abszolút reális, de azért mégis tüzes elképzelésnek tűnik. Minden esetre jól fogja egyensúlyozni a Norton 1’200 köbcentiméteres négy hengeres házi szörnyetegét, a V4 RR-t a palettán.
Manapság elterjedt megoldás a motorgyártók körében, hogy azonos alapon különböző stílusú motorkerékpárokat is forgalmaznak. Így könnyen meglehet, sőt bátran merem valószínűnek titulálni, hogy a brit gyártó nem csak a mutatós retro stílusban, hanem más szegmensekben is forgalmazni fogja középkategóriás motorját. Ha ez a feltételezés igaz, akkor vajon ki fogja játszani záros határidőn belül a Norton a másik adu ász stílust is, és készít egy közepes túraendúrót? Ez persze csupán levegőbe puffogtatás, szimpla találgatás. Ennek ellenére magyarázat lehet arra, hogy a koncepciómotor első 2015-ös felbukkanása óta miért is húzódott el ez a project ilyen hosszú ideig. Mi természetesen örülnénk neki, hiszen egy színes modellpaletta mindenképpen hozzájárul egy szebb és vidámabb utcaképhez. Arról már nem is beszélve, hogy nekünk is ennyivel több lehetőségünk lesz válogatni tíz év múlva a használt motorok piacáról. Márpedig az igényes megoldások – amit a Norton mesteri szinten művel – mindig szépek maradnak a szemnek, nem avulnak el.
Cimkék:
Ismeritek azt a feszengő érzést, amikor a környezetünkben valaki valami nehezen vállalhatót művelt? A kis Intruder kihozza belőlünk az érzést.
Elolvasom »A 2018-as évre nem erőltette túl magát a Suzuki. A zászlóshajónak számító GSX-R1000 például kapott néhány új színt.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »