Egy évvel ezelőtt hallhattunk először a Piaggio csoport legszemrevalóbb újdonságáról, az elektromos Vespáról. Akkor még csak tanulmányként állították ki Milánóban, most viszont végre elkészültek vele és a legfontosabb adatokat is elárulták róla. Az elektromos járművek létjogosultsága megkérdőjelezhetetlen a nagyvárosi közlekedésben, éppen ezért ésszerű döntés volt, hogy a világ legstílusosabb robogóit gyártó brand is beszálljon ebbe a buliba. Lássuk hát, mit kínál a legendás olasz gyártó!
A formavilág a Vespától megszokott módon őrzi az ősök klasszikus vonalait, ez teszi olyan elegánssá és szerethetővé. A Vespa Elettrica nagyszerű keveréke a hagyományos esztétikumnak és a jövő technológiájának. Olyan újdonságot kínál például, amely lehetővé teszi, hogy a felhasználó okostelefonjával összecsatlakozzon a motor multimédiás rendszere és a motoros a műszerfalról kezelhesse a mobilját.
A leglényegesebb mégis maga az erőforrás. Az állandó teljesítménye 2 kW, az elérhető maximális teljesítmény pedig 4 kW. Ezzel a gyáriak elmondása alapján jóval dinamikusabb lesz az Elettrica, mint az 50 köbcentis benzines változat. A hatótávolsággal sincs probléma – egy feltöltéssel száz kilométer feletti távolságot motorozhatunk. Ha pedig a lítium ion akksik gyengülnének, nem kell mást tennünk, mint bedugnunk a motor csatlakozóját a 220-ba. Ezzel a nem túl bonyolult mutatvánnyal kevesebb, mint négy óra alatt fullosra tölthetjük az akkupakkot. A tervek között szerepel egy még komolyabb változat, az Elettrica X, amellyel akár kétszáz kilométert is gurigázhatunk egy kiegészítő generátor segítségével.
Első körben a fotókon látott különleges, fémes szürke színben lehet majd megvásárolni a Vespa Elettricát – a további, kiegészítő színeket a vásárlók saját maguk állíthatják majd össze. A jármű gyártása Pontederában történik, innen szállítják majd mindenfelé a 2018-as modelleket.
Cimkék:
Ha teljesítményben nem is erősebb a Kawasaki, futóműben garantáltan többet tud az alapverziónál, ami már önmagában is elég nagy szó.
Elolvasom »Két új modellt leplezett le a Royal Enfield. A klasszikus megjelenésű 650-es mellett egy café racer stílusú testvérmotort mutattak be.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »