A világ legjelentősebb motorkerékpárokat gyártó vállalatai szeretik a milánói motor show idejére dátumozni az új modelljeik bemutatását. Nagyszínpad, csinnadratta és röpködnek a nagyobbnál nagyobb nevek az enyhe talján őszi levegőben. Majd jön a Husqvarna, és a hivatalos bemutató előtt egy nappal feldobják Instagramra, hogy mit hoztak magukkal. Iszonyúan laza és merész húzás! Nem is beszélve arról, hogy – és ezt valóban így volt értelme meglépni – az EICMA egyik legérdekesebb kiállású vasát rakták le az asztalra a szériagyártásba kerülő motorok mezőnyében. Persze, tanulmánymotorokkal könnyű villogni. A 701 Vitpilen viszont hiába néz ki úgy első ránézésre, mintha koncepció fázisban lenne, valójában hamarosan egy ilyet bárki kiguríthat a szalonból.
A 701 Vitplien erőforrása már jól ismert. A 690 köbcentiméteres, 73 lovas blokkot a KTM 690 Duke már megismertette a nagyvilággal. A modern café raceres felállás minden esetre jó kiinduló pont a gyárnak ahhoz, hogy nekiláthasson a sikeres aszfaltbetyárkodásnak. Gondolom mindenkinek feltűnt már, hogy az utóbbi időben mennyire megnőtt az igény a régi stílusúnak ható, de új technikát felvonultató gépek iránt.
Nyilván a svédek is valami hasonló módon gondolkodtak, amikor évekkel ezelőtt elkezdték a tanulmánymotorok farigcsálását. Hiszen jelen pillanatban talán egy ilyen küllemmel rejt magában egy fejlesztés a legkevesebb rizikót. És ha a vásárlások terén annyira nem jön be a számítás, arra még mindig biztosan a legjobb, hogy felhívják magukra a figyelmet. És arra is, hogy innentől kezdve nem elégszenek meg az off-road sikerekkel.
A Husqvarna minden esetre jó úton jár. A különböző KTM platformok egyedi tálalása egyáltalán nem tűnik rossz receptnek.
Cimkék:
Már a mezei Panigale is egy elég kemény dolognak számít, főleg hogy az olaszok a középkategóriába sorolják. A Corse pedig még erre is rátesz!
Elolvasom »Milliomosnak lenni azért is lehet jó, mert az ember elverheti a pénzét MotoGP-ből származó fejlesztésekre, ha a garázsban áll egy RSV4.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »