Az alapverzió még 2016-ban debütált és már akkor elég nagyot robbant. A 899-es elődöt egy 955 köbcentis V2-es motor váltja, ami a hosszabb löket miatt megfelel az EURO4 normáknak, de így is tudja a 155 lóerőt. A Panigale teljes mértékben állítható rugózását elöl és hátul is a Showa biztosítja. Az egyetlen kifogásolható pontja talán a kipufogó, illetve annak is a dupla végű kialakítása.
A milánói EICMA kiállításon most pedig bemutatták a verseny változatot. Habár a Corse verzió kívülről is eléggé hajaz a Ducati MotoGP csapatában használt motorokra, azért a belsejébe is szorult pár versenytechnikát közelítő megoldás. A motor elején és hátulján szembetűnő aranyozott futómű alkatrészek bizony Öhlins rugóstagokat jelentenek. Elöl egy 43 milliméter átmérőjű NIX30, hátul pedig egy TTX36 váltja a szerényebb Showa futóművet. Viszont jutott még sárgából a kormányra is: ott egy szintén Öhlins kormány lengéscsillapító dolgozik.
Az európai piacra szánt verzió titánium végdobjait az Akrapovic szállítja. Amerikában elképzelhető, hogy egy gusztusosabb, egyszerűbb kidörgő kerül majd a motorra. Az akksi már lítium-ionos verzió, ezzel is sikerült megspórolni pár dekát. A motor összsúlya így nem lett több 198 kilónál, ami mellé 155 lóerő társul. Igaz, hogy ez csupán 2,5 kiló könnyítést jelent a sima Panigale-hez képest, de már csak a ritkasága miatt is elég kelendőnek ígérkezik a 959 Corse.
Ti befizetnétek rá? A galéria képei segítenek a döntésben!
Cimkék:
A Honda valóban piacra dobja a gyönyörű Neo Sports Café koncepciót. Méghozzá villámgyorsan, és azonnal három lökettérfogattal. Bravó!
Elolvasom »Tanulmánymotorból gyártásra kész valósággá vált a Husqvarna 701 Vitpilen. Egy igazi europid egyhengeres pusztítógép lett, retró köntösben.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »