Persze a műszakilag jártas motoros pontosan tudja, hogy nem a lökettérfogat a legfontosabb egy motorkerékpárnál. A tömeg, a futómű, az egész jármű geometriája sokkal nagyobb mértékben befolyásolja a használhatóságot, mint a puszta blokkméret. Ha pedig már csak az erőforrást nézzük, akkor is sokkal fontosabb a forgatónyomaték – és annak leadása -, mint a köbcentik száma. Persze a mérnököknek egy nagyobb blokkot mindig könnyebb jól használhatóra hangolni. Na de hagyjuk az értelemkeresést – ebben az anyagban ilyen nincs. Csak a puszta számokra hajtunk, úgyhogy csapjunk a lecsóba! (Azt viszont már most tisztázzuk: kizárólag a sorozatban gyártott motorok jönnek.)
A tizedik helyhez 1’301 köbcentiméterre van szükség – ennyivel néhány éve nem lehetett volna ráférni erre a listára. A szigorodó környezetvédelmi normák miatt azonban jó néhány dinoszaurusz eltűnt a piacról. Ugyanakkor teljesítményét tekintve az osztrák V2-es nem kell hogy szomorkodjon: 160 lóerőt és 142 newtonmétert ad le az általunk is tesztelt 1290 Super Adventure-ben – de megtalálható a Super Duke és a Super Duke GT kerekei között is.
Az 1’380 köbcentiméteres olasz V2-es a KTM-ekkel ellentétben hosszában került beépítésre, így valamennyi vele szerelt cruisernek stílusos megjelenést kölcsönöz. Mivel másik szegmensben versenyez, saját ellenfelei között 97 lóereje és 120 newtonméternyi nyomatéka kielégítőnek nevezhető. Jövőre is megtalálható lesz a szalonokban az általunk is tesztelt California, valamint az MGX-21, az Audace és az Elorado (képünkön) változatokban.
Egy igazi gigásszal folytatjuk: a zöldek interkontinentális sporttúrázója 1’441 köbcentiméterével ugyan listánk vége felé tanyázik, de több más szempontból ronggyá veri a többieket. Egyrészt 200 lóereje és menetteljesítményei emelik ki a többi lökettérfogat-bajnok közül, másrészt az egyetlen klasszikusnak tekinthető sornégyes.
A bajorok felső kategóriás túrázóit 1’649 köbcentimeteres erőmű hajtja, amely megint csak egyedülálló a jelenlegi motorkerékpár-iparban, hiszen soros hathengeres elrendezésű. Három változata, a GT, a GTL és a B (ez a legújabb – képünkön is ő látható) vezetői egyaránt 160 lóerővel és bitang, 175 newtonméteres nyomatékkal gazdálkodhatnak, ami az erőforrások járáskultúrájával együtt különleges élményt okoz. Legutóbbi tesztünk az Exclusive változatról készült.
A Villámmadár soros kéthengeres blokkja 1’699 köbcentiméter. Az angolok a cruiser szegmensbe lépve szerencsére nem másolták az etalonnak számító amerikai V2-eseket, így egy sajátos, igazi élményt nyújtó eredményt hozott mérnökeik munkája. A Storm változatról olvashattatok az Onroad.hu-n korábban tesztet – a 98 lóerő és a 156 newtonméter fölényes mozgása mélyen megmaradt az emlékezetünkben!
A második oldalon jön az élmezőny, kiegészülve egy kakukktojással – lapozz!
Cimkék:
A 2018-as Zero modellekkel kapcsolatban azt ígérik, amit mindenki hallani szeretne. Több erőt, nagyobb hatótávot, kevesebb töltési időt.
Elolvasom »A Honda, a Yamaha és a BMW összeállt, hogy őrangyalokat biztosítson az új motorok mellé. Egy R1200RS már elkészült a Connected Ride tesztre.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »