Immáron két éve, hogy a Yamaha berkein belül valaki kitalálta: meg kell értenünk, hogy működik a motor legfontosabb része. Nem, nem a blokk. Nem is a futómű. Hanem a MOTOROS. Ezt pedig úgy kívánták elérni, hogy építettek egy humanoid formájú robotot, amely formája miatt képes volt “felülni” egy motorra, sőt vezetni is azt. Minden végtagja megvolt ehhez, így pontosan úgy működtette a kezelőszerveket, mint mi. A Motobot elé vállalhatatlanul hatalmasnak tűnő célt tűztek ki: legyen képes versenypályán motorozva felvenni a versenyt a Yamaha kilencszeres világbajnokával.
Megverni Valentino Rossit? Van az olvasók között, aki felvállalná a kihívást? A Motobot részleg munkatársai azonban hihetetlen mennyiségű munkával lépésről lépésre fejlesztették “gyermeküket”. Tavaly év elején még azt láthattuk, hogy biztonsági támasztókerekekkel felszerelt motorjával képes gyorsítani, sőt némileg még kanyarodni is. Mostanra pedig eljött a pillanat, hogy első alkalommal kihívják a MotoGP legnagyobb alakját. A helyszín a San Francisco közelében levő Thunderhill Raceway 3,2 kilométer hosszú pályaszakasza volt.
A meccs így első nekifutásra nem volt szorosnak nevezhető. Vale láthatóan különösebb izzadtságszag nélkül és finoman fogalmazva is ronggyá verte Motobot nevű kihívóját. A köridejük több mint harminc másodperccel tért el, vagyis közük nem volt egymáshoz. Íme:
Szerintem azonban ne innen közelítsük meg a kérdést. A különbséget nézzük, ami a Motobot másfél évvel ezelőtti és jelenlegi vezetői képességei között van. Hiszen a fenti videón egészen normálisan elvezette Yamaháját, döntött a kanyarokban és jónak tűnő íveken ment. A különleges humanoid fejlődése tehát lenyűgöző – simán lehet, hogy Rossi pár év múlva felkötheti a bőrgatyáját. Gondoljunk bele, annak idején milyen könnyen verte Kaszparov az első sakk-automatákat – majd néhány év fejlesztőmunka után már véres verítékkel sem mindig sikerült ugyanaz. Barátkozzunk ezzel a jövőképpel is!
Cimkék:
Koncepcióként évek óta mutogat a Yamaha egy különc háromkerekűt. Tokióban végleges névvel és külsővel is megjelent a 900-as sorhármas NIKEN.
Elolvasom »A retró stílus kedvelőinek valószínűleg meg fogja nyerni a szívét az, amit a Kawasaki bemutatott nekünk a Z900RS képében a Tokyo Motor Show-n.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »