A fentiek összessége Németországban, a Schlachtwerk műhelyében futott össze, az eredmény pedig meglepően ütősre sikerült. De haladjunk szépen sorban. A W650-nél létezik jobb alap is a tuningra, a hosszú löketű sor kettes blokk gyári 50 lóereje elég harmatos, ha az ember valami vadat akar építeni. Tom Thöringet viszont ez eddig sem izgatta annyira, jött már ki a garázsából 70 lovas Kawasaki chopper is – de most lehet, hogy tényleg elgurult a maradék gyógyszer is.
Ezt az 1999-es W650-et ugyanis 82 lóerőre sikerült felhúzni, ráadásul ez a nitró nélkül mért érték. Thöring egy frankfurti barátjának készítette az immáron W854 névre hallgató gépet, akivel együtt járnak különböző versenyekre. A kérés egy olyan motor volt, ami alkalmas a Sultans of Speed versenyszérián való részvételre, ugyanakkor alkalmas marad egy-egy hétvégi örömködésre is. Átkeresztelni a 854 köbcentire felfúrt hengerűrtartalom miatt kellett a motort, de a hengerfejet is műteni kellett kicsit. Tom mind a szívó-, mind a kipufogó csatornákat megpolírozta, ezzel javítva az áramlást, de persze kellett még egy nagyobbat nyitó vezérműtengely is. A karburátorok kívülről gyárinak tűnnek, viszont új fúvókát kaptak és a K&N légszűrőkhöz lettek belőve. A rozsdamentes acélból készült kipufogó teljesen egyedi munka, de kellett még egy erősített kuplung is, ami hosszú távon is elbírja az erőtöbbletet.
Van itt még egy gyorsváltó is, bele se merünk gondolni mennyi agyalás kellett hozzá, hogy passzoljon a berúgós motorhoz. Annyi biztos, hogy a lábtartókat kompletten ki kellett cserélni, méghozzá a nálunk leginkább bukógombákról ismert LSL gyártmányaira. Aztán persze itt van a nitró: egy Nitrous Express féle vizes rendszer került beépítésre. A gyújtásmodul berakása még könnyen is ment, a kihívást inkább a fúvókák jelentették. A rendszer működtetése viszont egész okosan lett megoldva: csak külön élesítés után válik elérhetővé a plusz teljesítmény, de az is csak akkor, ha a gázkar csumára van húzva, akarom mondani maximális pillangószelep nyitásnál. Akkor sem úgy, hogy lerepülsz a motorról, hanem további finomhangolásnak hála egyenletesen épül fel az erő.
Az ember azt hinné, hogy ennyi extra erő után a vázat is módosítani kellene, de Tommy ezzel nem ért egyet. Leszámítva az utas lábtartóit, minden váz elem teljesen gyári maradt. A gyári Kawasaki fék és a futómű viszont már kevés volt. Kezdésnek került is előre egy 2005-ös Yamaha R1-ről származó villanyak és fordított teleszkóp, hátul pedig a kilenc centivel hosszabb egyedileg gyártott lengőkart egy pár YSS gyártmányú rugóstag mozgatja. Utóbbiakat nyolc centis úton lehet állítani, így a motor tökéletesen belőhető mind versenyre, mind pedig utcai használatra. Mivel meg is kell állni, elöl egy GSX-R1000 féket találunk, a hátsó – immáron viccesen kevéssé vált – dobféket pedig tárcsa váltja, Brembo munkahengerekkel.
Persze egyedi alkotás a csupán 9 literes benzintank is, amely csodaszép BMW “Le Mans” kék színben virít. A rárajzolt koreai szöveg pedig nem csípős leves recept, hanem Tommy korábban már említett koreai barátjának, Macaco-nak a beceneve. A szintén egyedi ülés két embert is elvisel ha nagyon muszáj, de ez a műfaj inkább szólóban a legszebb. Újak még a lámpák elöl-hátul, a kormánycsutkák szintén egy R1-ről származnak, az órát a Motogadget, az irányjelzőket pedig a Kellerman szállította.
A számtalan beavatkozásnak hála az alapban 82 lovas Kawasaki mindennel feltöltve csupán 161.5 kilót nyom, az NOS rendszer aktiválása után pedig további 50 paci szabadul a hátsó kerékre. Azt hiszem senki nem vitatja, hogy ez már mindenre elég! Mert a nitrós palack megnyitása után állítólag nagyon kell kapaszkodni rajta – és állítólag a vigyorgást sem lehet abbahagyni!
Fotók: Marc Holstein
Cimkék:
Sokféle igényt és pénztárcát tudnak kielégíteni a Yamaha X-MAX robogók, amelyek 125-től 400 köbcentiméterig megújulva várják gazdáikat.
Elolvasom »A kínai gyártók jönnek fel, mint a talajvíz: sorra mutatják be, hogy mit tanultak az elmúlt években. Ez itt a HR7 modelljük.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »