A motovlogger szó jelentését néhány éve személy szerint még nem is ismertem. Ők olyan srácok (bár biztos vannak köztük csajok is), akik motorjuk nyergében, haladás közben veszik fel videós blogjukat (azaz dumálnak menet közben), majd megvágva azt közzé is teszik az eredményt. Remélem jól tudom, ha nem javítsatok ki… Mindenesetre egy csapat amerikai motovlogger, akik jól ismerték egymást, közösen indultak motorozni. A cél az volt, hogy konkrét hűsünknek valamilyen motoros ruhát vegyenek. De nem jutottak el addig…
A csapat összetétele motorikusan is hatalmas szórást mutatott: a videót készítő srác pólóban hasított egy 170-es robesszel, volt köztük sportosabb motor és giga-cruiser is. Szóval ilyen szempontból sem passzoltak össze, de tudásukat tekintve sem. Közvetlen a baleset előtt hűsünk (SlowPed névre hallgat) el is mondja, hogy ebben a kanyarban ő már fékezett volna, mert sok ez a tempó. Majd azt mondja, szeretné jobban dönteni a motorját (de nyilván nem meri), aztán már csak az “Ó a francba!” hagyja el a száját, és be is csapódik az árokba.
Az utolsó előtti mondata az volt, hogy jobban szeretne dönteni. Itt már teljesült is az álma – bár nem így gondolhatta
Az okok teljesen egyértelműek: hiányzik a motoros tudás, a haverok miatt túlvállalta magát, vezetéstechnikailag nem tudta megoldani a helyzetet – az egész végén pedig kinézett a zöldbe, hogy “jaj, oda fogok kisodródni”. Ezzel aztán meg is pecsételte a saját sorsát. Némileg vicces – vagy inkább tragikomikus – a dologban, hogy a mögötte haladó haverja, Sonic ugyanabban a kanyarban szintén elesett. Ő ijedtében fékezve sodródott a fűre, ahol kicsúszott alóla a motorja. A legfontosabb persze, hogy mindketten testileg sértetlenül mentek haza.
Az első videón láthatjuk SlowPed szemszögéből a történteket. A videót megnézhetitek teljes terjedelemben is, de itt most rákattintva 4:35-től fog indulni, mivel ott következik a lényeges rész. Aztán rögtön megtalálod a történetet egy harmadik résztvevő szemszögéből rögzítve – ő ment a pórul jártak előtt, és valljuk meg: lényegesen jobban is motorozott náluk…
Ez SlowPed felvétele a saját árokba száguldásáról
Ez pedig “kívülről” nézve a kettős baleset
Mik az egészből a tanulságok? Egyrészt ő maga is kiírja videója végére, hogy mások kedvéért soha ne vállald túl magad. Motorozz mindig a saját biztonságérzeted által meghatározott határokon belül. De egy csapat esetében is nagyon fontos dolog, hogy mindenkinek a leggyengébbhez kell igazodni – akár motorról, akár motoros tudásról van szó. Úgyhogy ti is vigyázzatok magatokra és egymásra is!
Cimkék:
Nem telik el év a Pikes Peak versenyen valamilyen újabb különleges gép színre lépése nélkül. Bemutatjuk a Bottpower XR1R nevű szörnyetegét.
Elolvasom »A kis trike a leginkább környezetbarát dragbike: tényleg csak vízzel és levegővel gyorsul. Ezekkel hajtva a 0-260 km/h is 4,5 mp alatt megvan.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »