Jelent már meg korábban is cikk itt az Onroad.hu-n arról, hogy az indiai közlekedéskultúra mennyiben eltérő az európaitól. Márpedig mi történik akkor, ha egy olyan országban jelennek meg speciális igények, ami történetesen majdnem akkora, mint egy kisebb kontinens, és amit 1.3 milliárd ember vall a magáénak, akik felismerték azt, hogy előnyös kis fogyasztású motorokkal járni? Na igen, az ipar elkezdi kiszolgálni őket, sokszor olyan termékekkel, amik máshol nem is kaphatóak. Például a korábban már tesztelt FZ-S modellel, vagy az éppen piacra kerülő új Fazer 25 típussal.
Tekintve, hogy az ottani piac milyen bődületesen hatalmas, ez nem is olyan meglepő lépés. Persze az utóbbi két évtizedben India kapcsán leginkább azt halljuk, hogy ki és hogyan szervezi ki oda, vagy más ázsiai országba a motorgyártást. Időközben viszont észrevették a nemzetközi vállalatok, hogy érdemes külön az ottani vásárlókat szem előtt tartani. Igaz, a figyelem kölcsönös, csupán amíg ott jól hangzanak az európai vagy japán gyártók nevei, addig fordított esetben a rajongás nem lángol olyan hévvel. Pedig gőzerővel jönnek felénk a Royal Enfield Himalayan, illetve a gyártó retro modelljei, amik már figyelembe veszik az Euro4-es normákat. És ez utóbbiak hiába lehetnének akár olcsó kiváltói mondjuk egy Triumph Bonneville-nek. A szkepticizmusunk miatt nem valószínű, hogy előtérbe fognak kerülni.
250-es, egyhengeres, léghűtéses blokkot kap a motor, ami 8’000-es fordulaton hozza majd el a boldogságot ígérő 21 lóerőt leendő tulajdonosának. Ez valószínűleg sportos érzést fog kölcsönözni, és az ideálisnál valamivel nagyobb fogyasztást, ami jelen esetben azt jelenti, hogy előreláthatólag meg fogja haladni a 2 litert száz kilométeres távon. Na de tudjuk, ez a prémium termékek velejárója. Így ha valaki be akarja járni India majd 5 millió kilométernyi útját, akkor erre kell számítania.
A használt motorokon edződött szemem biztosan kérdéseket vetne fel, hogy miért más színű az első sárvédő, mint a motor többi része
Ez a Suzuki GSX250R-hez képest nem tűnik olyan kitűnő adatnak, hiszen az 25 lóerős teljesítménnyel kápráztatja el az egyszeri motorost. Ellenben, amíg az 181 kilogramm, addig a Fazer 25 aszkéta súlyban van. Csupán 154-et nyom a mérlegen. Persze a példában hozott Suzuki egy Euro4 kompatibilis, ABS-el szerelt motor, szóval az összehasonlításunk, kiragadva ezeket az adatokat nem feltétlenül korrekt. Olyan, mintha egy erősember versenyzőt egy testépítővel próbálnánk összevetni a bicepszátmérő alapján. Azt mindenesetre viszonylag jól mutatja, hogy nagyjából mi a különbség a két piacra szánt motor között. A Yamaha megpöcögtette azt az információt, hogy hamarosan ABS-el is fogják szerelni a Fazer 25 modellt. Ez azonban nem azt jelenti azt, hogy meg fog jelenni a fejlett országok piacain is.
Cimkék:
A Pirelli a Moto Club a Benellivel és a Malossival együttműködve nem kevesebb mint hat új gyorsarási világrekordot állított fel - robogóval!
Elolvasom »Olyan vagány elektromos halálrobogót faragott a Krautmotors a BMW C Evolutionből, hogy attól garantáltan leteszed az arcod.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »