Amikor 2009-ben bemutatták, a BMW S1000RR eléggé megbolygatta a japánok által uralt kategóriát. Világszerte az egész szakma meglepődött, amikor a boxer motoros túra böhömökről ismert németek piacra dobták a minden akkori motort alázó csúcsgépet. Azóta is töretlen sikernek örvend a típus, pedig csupán két kisebb ráncfelvarrást kapott. Az elsőt 2012-ben, a másodikat pedig 2015-ben. Volt még pár variáció: az S1000XR-t a Ducati Multistrada ellenfelének szánták, a naked S1000R pedig egy fokkal kényelmesebb üléspozícióval és picit gyengébb motorral, valamint áthangolt futóművel tudott a csúcsgéphez hasonlót mutatni. A HP4 illetve a HP4 RACE pedig a lehető legdurvább technikát adta, ami közúton még legális.
A motorcycle.com kémfotósai közúti tesztelés közben kaptak el egy új változatot, amely többet sejtet egy óvatos frissítésnél. Szakértő szemek egyből kiszúrják, hogy új a blokk, látszatra szűkebb mint az előző. Viszont elég valószínű, hogy marad négy hengeres, 1’000 köbcenti alatti hengerűrtartalom. Mivel az elődmodell is gond nélkül túlteljesítette a gyár által megadott 190 lóerős teljesítményt, gyanús hogy az erővel itt sem lesz gond: nem kizárt a gyári 200 lóerő sem. A kipufogórendszert is alaposan átdolgozták, az új középdob már nincs az idomok alá rejtve. Ha a dizájn így nem is szebb, legalább a menetszél jobban fogja hűteni a kidörgőt.
Hét év után illik a vázon is módosítani, szerencsére ezt is meglépi a BMW: a segédváz egy új, térhálós megoldást mutat, de a lengőkar is jobban hasonlít a HP4 RACE-en használt darabra. Ha lehet hinni a szemnek, az idomok között mintha maga a váz is eltérne a jelenlegi szériától. Az oldalidomokon megmaradt a jellegzetes asszimmetria, viszont a fejidom ezúttal visszafogottabb lesz: feladták a sokakat megosztó megoldást és inkább beálltak a sorba. Nekem speciel végtelenül szimpatikus volt az eltérő formájú fényszóró páros az elődön: merész, de vagány húzás volt.
Ahogy a jelenlegi modell is bőven el van látva mindenféle elektronikai segédlettel, egyértelmű hogy az új modellt is telepakolják minden jóval a bajorok. Kipörgés-gátló, kanyar-ABS, fél-aktív futómű, valamint különböző profilú menetbiztonsági elektronikák garantáltan a csomag részei lesznek, ahogy a színes TFT kijelzőpanel is.
Az ember mindig azt hiszi, hogy kész-vége, nincs tovább – innen már nincs hova fejlődni, a technológia elérte a csúcsát. Aztán jön egy új fejlesztés, lecsurog némi Moto GP technika a mérnökökhöz és íme a végeredmény. Ez a folyamat pedig pár évente megismétlődik. Mindenesetre az őszi kiállításon biztos többet fognak felfedni a bajorok, addig is marad a találgatás. Szerintetek meg tudják ismételni a hat évvel ezelőtti elsöprő sikert?
Cimkék:
Nem akar működni Guy Martin visszatérése a versenyzéshez, pedig úgy tűnt, hogy vele és John McGuinnessel a Honda dream teamet fog alkotni.
Elolvasom »A Honda RC174 az 1967-es év nagy durranása volt, miután bemutatták Monzában. Guy Martin pedig megkapta néhány körre, mutatunk róla videót.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »