Idén kilencedik alkalommal kerül megrendezésre az Onroad.hu 48h motoros teljesítménytúra. A jelentkezés március második felében indult, és a kezdetektől hatalmas volt az érdeklődés. A szervezett szállások hamar elfogytak, majd az Alpokalja Panzió éttermének lehetőségeit is túlnőttük. Így jó ideje már csak saját szervezésű szállással és étkezéssel lehet jelentkezni. A közelmúltban biztossá vált: bőven túl fogjuk szárnyalni az eddig megdöntetlen legelső, 2009-es 48 órást is – akkor mintegy 120 motor indult neki, hogy a határok mentén körbemotorozza Magyarországot.
Idén ennél jóval többen leszünk. Természetesen ahogy múlnak az évek, úgy változik ez a túra is. Már nem is 48 órás, hiszen pénteken déltől szombat estig kell majd motorozni, de abban is lesz rendes éjszakai pihenő. A kezdeti bő kétezer kilométeres (bizony, tényleg 48 óra alatt nyomtunk le annyit a “hőskorban”) táv mostanra a fele alá olvadt. Ami megmaradt, az a “tematika”, hiszen idén is van egy témánk. Ezúttal az osztrák (jó, részben egykori magyar) várakat motorozzuk körbe.
Ezúttal azonban a várak felkeresése sokkal kevésbé volt fontos, mint a szép tájak és izgalmas útvonalak összefűzése. Ennek megfelelően – no meg mert Ausztria eleve kellemes túracélpont motorral – az első bejárás után már bátran ki merem jelenteni: egészen jól sikerült az útvonal! A pénteki nap szűk 300 kilométere egy kellemes és átlagos osztrák túrának mondható – szombaton viszont jön az orgia! Garantáltan lesznek olyan szakaszok, ahol csoda lesz ha bárki járt a mezőnyből – mellé elképesztő tájak, vidékek és kanyartenger! Így szinte biztos, hogy a szombati záróvacsorán sok mosolygós arc lesz Kőszegen!
Az idei év újdonságai közé tartozik az itiner is. A 48 órás túrákon eddig egy egyszerű szöveges leírás segített útba igazodni – sok visszajelzés szerint azonban ez unalmas volt. Így idén itt is megjelenik a klasszikus roadbook típusú navigációs segédlet. Ebben megtalálható minden irányváltás lerajzolva, szöveges és távolsági segítséggel kiegészítve. Ráadásként a résztvevők választhattak, milyen méretű itinert szeretnének.
De még mindig nincs vége: a korral haladva először lehet majd kérni elektronikus itinert is. Amennyiben valaki kéri, megkapja PDF formátumban a navigációs pontokat, és ha el tudja helyezni mobil telefonját a műszerfalon, akkor papírokkal való veszkődés nélkül motorozhat végig. Mert a jövő a lapozás helyett a görgetésé… (No meg kíméljük a fákat is.)
Az idei két nagy túránk emlékpólója így fog kinézni. Most az elsőért lehet “harcba szállni” – pontosabban motorozni egy csodálatosat!
Mivel az Onroad.hu 48h 2017. május 26-án rajtol, a népes mezőny emlékpólóinak legyártatásához pedig idő kell, a nevezés határideje erősen közeledik. Május 14-éig még tudsz regisztrálni – utána azonban már elindul a minden eddiginél igényesebb pólók készítése – és akkor már nem fogsz tudni jelentkezni. Így ha részt szeretnél venni ezen a valóban izgalmasnak és motoros szempontból nagyon szépnek ígérkező kalandon, akkor ne habozz: a héten még regisztrálhatsz! Hajrá, várnak a várak és főként az osztrák kanyarok!
Itt minden szükséges tudnivalót egyben megtalálsz a túrával kapcsolatban!
Cimkék:
A modern hadviselés során a motorok nem klasszikus fegyverként szolgáltak. Egy kis Vespa azonban komoly tüzérségi eszközzé nőtte ki magát!
Elolvasom »Spanyol motoros társunk a legmagasabb védelmi szintű csizmát vette fel terepen motorozva, mégis súlyos sérülés lett a vége. 18+ tartalom!
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »