A márkák marketing részlegei általában jobban szeretnek a zajos sikerekről beszámolni. Azonban a becsület azt kívánja, hogy akkor is legyenek őszinték, ha nem fut úgy a szekér, ahogy azt ők szeretnék. Ezt történt most is: a Harley-Davidson bejelentette, hogy a 2017-es első negyedéves értékesítési adatai 4,2 százalékos csökkenést mutatnak a 2016-os azonos időszakhoz képest.
Ráadásul a számok még rosszabbak, ha az amerikai statisztikáikat nézzük: az USA-beli értékesítés 5,7 százalékkal esett vissza. Tekintve, hogy a Harley kvázi motoros nemzeti szimbólum, ez még érzékenyebben érinti a márkát – bár még így is a piaci részesedés növekedéséről beszélnek. Így néznek ki a legnagyobb piacok és a teljes statisztika:
Ennek ellenére Matt Levatich vezérigazgató úgy tűnik, hogy bízik a jövőben: “Az első negyedévben az amerikai kiskereskedelmi értékesítés összhangban volt az előrejelzéseinkkel, és továbbra is magabiztosak vagyunk a teljes éves tervünkben, annak ellenére, hogy a nemzetközi kiskereskedelmi értékesítés az első negyedévben csökkent. Nagyon elégedettek vagyunk az amerikai piaci részesedésünk folytatódó növekedésével, és az Egyesült Államokbeli viszonteladóink által a 2016-os leltárcsökkentésben elért eredményekkel.” Úgyhogy a puszta számokat olvasva azért még nem kell temetni a Harley-t…
Az idézet a leltári csökkentésre vonatkozóan azért elég furcsán hangzik. Néhány héttel ezelőtt pont az volt a hír, hogy a Harley teljes pályás letámadást szeretne elindítani a motorkerékpárok piacán – az értékesítés csökkenése pedig néhány olyan kereskedőnek tulajdonítható, akik a régi raktárkészletet próbálják kisöpörni. Most a Harley ugyanezt teszi: próbálja lerövidíteni az eladások átfutási idejét a kereskedelmi láncban. Tehát a kereskedők mégis jól éreztek rá a dologra.
A Harley-Davidson öt olyan célkitűzést jelentett be, amely szerintük segít a csökkenő tendencia megfékezésében:
Előremutató tervek nélkül nincs fejlődés. És ha egy gyártó rákapcsol, az a márka rajongóinak általában jót jelent. Úgyhogy vannak azért jó hírek is: bár a világ nagy részében csökken az értékesítés, a latin-amerikai számok óriási növekedést (24,2 %) mutatnak az előző évhez képest. És Kubában még nem is nyitottak új szalont! 🙂
Cimkék:
A Honda is piacra dobja a kőkemény pályamotorozásra optimalizált CBR1000RR-t. Alaposan lekönnyítették az amúgy sem kövér masinát.
Elolvasom »A café racer stílusról könnyű és gyors gépek ugranak be. Az XJR1300 se nem könnyű, se nem gyors, de legalább erős és kiváló alap az építéshez.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »