Néhány vitán felül igen ügyes motoros kolléga a qatari sivatagban mókázott. Nem csak úgy magukban mentek, hiszen láthatóan az is a célja volt a motorozgatásnak, hogy legyen majd sok-sok képi emlékük a hőstettükről. Így nem csak a bukósisakon volt kamera, hanem több haver álldogált szerte-szana a homokban felvevőeszközzel a kezében. A fiúk bőséges gázzal – és tempóval – nekifutottak a dűnének, elrugaszkodtak és hatalmas repülésbe kezdtek.
A harminc méteresre írt röppálya végén azonban nem a biztonságos, puha homok várta hősünket. Landolásra sokkal alkalmatlanabbnak tűnő “leszállópályája” ugyanis egy Jeep Wrangler volt. Az autó nem hozzájuk tartozott, hanem egy homokfutó konvoj egyik tagja volt. Mozgott – ha nem is gyorsan. Persze amikor ilyen magasan a levegőben vagy egy motorral, nagy csodákra már nem vagy képes: a röppálya vége nagyságrendileg ott lesz, ahova a fizika azt kiosztja. Ez pedig az amerikai terepjáró motorházteteje volt. A hátsó kerék csattant rajta egy hatalmasat – majd a kollégának sikerült megfogni a gépet és kimozognia a tervezettől némileg eltérő landolást. Azért lelkileg megviselte a történet, amelyet a videón sok kameraállásból és lassítva is megnézhetsz. Igazából így lesz a legdurvább – ekkor fogjuk fel igazán, milyen meleg helyzet volt is ez.
Emlékszem, évekkel ezelőtt egy autós munkán ügyfelekkel együtt nekem is be kellett ugrani egy aszfaltos rámpa aljára. Persze megközelítőleg nem ekkorát – az eszköz sima utcai négykerekű volt. A lényeg, hogy ott sem láttam egyáltalán, mi van a célterületen – vakon kellett “eldobbantani” 80-100 körüli tempóval. Ráadásul ezt napi 50-60 alkalommal. Értelemszerűnek tűnt, hogy odaállítottunk egy “őrszemet”, aki egyértelműen jelezte: üres a hely, senki nem lődörög a célterületen. Talán a srácok is megúszták volna a csattanást, ha a dűne tetején áll valaki és vadul integet, hogy NEEE! A lényeg azért az, hogy senkinek nem lett baja – a Jeep Wrangler motorháztetejét leszámítva. Az viszont nem egyszerű acélból készült – talán még ki is lehet lakatolni, pedig kapott rendesen!
Cimkék:
A brutális nakedet a gyártó igazi túragéppé alakította, amivel nem csak a hosszabb utakon, de a hétköznapokon is használhatóbbá vált.
Elolvasom »Sokféle módszerrel teszteltek már bukósisakot, de így talán még soha. Ér egy átlag alsó kategóriás, de minősített bukó bármit a géppuska ellen?
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »