Pletykánál kicsit többről van szó: az Aaron, Bell International megszerezte az Excelsior-Henderson Motorcycles exkluzív ügynöki jogát. Ezt maga a befektetői csoport alapító elnöke, Ralph Bellizzi jelentette be egy frissen kiadott sajtóanyagban. Így kezdi: “Nagy reményekkel vágunk bele az Excelsion-Hendersonnal közös munkába ezekben az izgalmas időkben. Célunk, hogy ismét büszke márkává és a motorsportok terén is érdekeltté tegyük ezt a legendás nevet.”
Az Excelsior az amerikai motorgyártás igazi hőskorában, a múlt század első harmadában a Harley-Davidson és az Indian mellett meghatározó jelentőséggel bírt. A chicagoi gyár 1906-ban kezdett motorkerékpárokat készíteni, első V2-esét pedig 1910-ben gurította utcára. 1917-ben a kerékpárgyáros Ignaz Schwinn (nagyon ismert név!) megvásárolta a céget, amely addigra a motorsportban is ismertségre tett szert. 1913-ban Lee Humiston a los angelesi deszkapályás körön egy Excelsior-Henderson nyergében törte át először a 100 mérföld/órás (160 kilométer/óra) körátlagot!
A termelés 1931-ben állt le, majd a márka hosszú-hosszú időre eltűnt az új járművek piacáról – a legendája azonban mindig is jelen volt Amerikában. Majd a múlt század (meg évezred) legvégén, 1998-ban feltámadt: a minnesotai Hanlon testvérek bemutattak egy teljesen új, a kor szellemének megfelelő Excelsior-Henderson Super-X motorkerékpárt. A masinát 1’386 köbcentiméteres V2-es erőforrás mozgatta, amely dupla vezérműtengelyes és hengerenként négy szelepes volt. Egész stílusa gyönyörűen ötvözte a múltat és az akkori jelent – mégsem lett sikeres: 2’000 darab készült belőle és két év után abba is maradt a gyártása.
Innen pedig folytassuk Ralph Bellizzi sajtóközleményét. “Bár 1999-ben készült az utolsó Excelsior-Henderson Super-X, a gyártás elindítása szinte csak annyi, mint elfordítani egy gyújtáskulcsot. A mai motorkerékpár vásárlók számára a márkanév legalább annyira fontos, mint a gép műszaki paraméterei, illetve a kereskedő, akitől veszik. Számos piaci tényező következtében most egy egészen különleges pillanatban vagyunk, amely nagyon ritkán adatik meg.”
Ez pedig már a “jelen”: a márka 1998-as tiszavirág életű feltámadásakor született Super-X. Ma is piacképes lehetne
“Az egész motorkerékpár-gyártás újjászerveződik Amerikában azáltal, hogy a Polaris megszüntette a Victory márkát és kizárólag a történelmileg oly jelentős Indianra koncentrál. Eközben az Arctic Cat a Textron birtokába került, az amerikai motorkerékpár gyártás világpiaci jelentősége pedig erős növekedést mutat.” A nyilatkozat szerint most érkezett el a tökéletes pillanat egy hajdan nagy tisztelettel bíró márka újkori visszatérésére. Drukkoljunk nekik, sok sikert Excelsior-Henderson!
Cimkék:
A Lego Technic elkészítette a BMW R1200GS összerakosgatható változatát. Aztán továbbgondolták alkotásukat és visszaküldték a bajoroknak.
Elolvasom »Régi tervünk válik valóra: egy újszerű élő adást indítunk, amelyben bárki részt vehet. Februárban kezdődik az Onroad.hu Live interaktív motoros talkshow.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »