Az már önmagában is nagyon nagy eredmény, hogy a kis olasz cég a globalizálódó világpiac ellenére még egyáltalán így tartja magát. Hiszen megérte a kilencvenedik születésnapját – ezt meg nem sok gyártó mondhatja el magáról sártekénken. Legalábbis a motorkerékpárokat előállító cégek közül. A Ducati azonban nem csupán elvergődött idáig, hanem 2016-ban egész fennállásának legtöbb motorkerékpárját adta el: egészen pontosan 55’451 példányt. Ez 1,2 százalékos növekedést jelent a 2015-ös évhez képest.
“Nagyon büszkék és elégedettek lehetünk, hogy a 90. jubileumunkat értékesítési rekorddal zártuk. Annál is inkább, hiszen 2016 sorozatban a hetedik év volt, amelyben a Ducati eladásai növekedni tudtak. Ez pedig egyértelműen azt bizonyítja, hogy stratégiánk jó úton jár, és képesek vagyunk tovább fejlődni.” – mondta Claudio Domenicali, a Ducati Motor Holding elnöke.
Nyilván nem levegőbe beszél Signor Domenicali, hanem pontos elképzeléseik vannak a további fejlődésről. Ennek elsődleges kulcsa értelemszerűen újabb modellek érkezése. Főként azokban a modellcsaládjaikban igyekeznek még erősíteni, amelyek amúgy is jól fogynak. Nem a giga-vasak felé, hiszen két már ismert és nagy reményekkel várt 2016-os modelljüket is az ésszerűség jellemzi inkább. A Multistrada 950 is a megfizethetőség felé viszi el a népszerű típust, a manapság annyira népszerű “kaland-jellegű” gépek között jól fogyó Scrambler família is tovább bővül. Többek között a nagyon izgi és pofás Desert Sled típussal.
Cimkék:
Ez most nem egy világhálón fellelt külföldi videó. Olvasónk rögzítette, ahogy egy életveszélyes módon agresszív autós kis híján elüti édesapját.
Elolvasom »Két kis videó a nagyvilágból. Két durva vészhelyzet, amely motorosok előtt bukkant fel. Az egyiknél a tudás segített, a másik csak a mázlin múlt.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »