Nagy újdonságot már nem jelent, hogy a 2017-es Dakar Rally baromi durvára sikeredett. Még a hagyományosan a világ legkeményebb versenyének nevezett viadal korábbi kiadásaihoz képest is. A tizedik nap (a törölt, ezáltal éles viadal nélkül eltöltött kilencedik után) esetében a szervezők megint előre szóltak: a navigációs hibák következményeit nem másodpercekben, hanem súlyos percekben fogják mérni. Megint nem túloztak: a motoros mezőny szinte minden élmenője nagyon durva veszteségeket szenvedett a 450 kilométernyi speciált tartalmazó tegnapi nap során. Ráadásul fizikailag is elképesztően megterhelő volt a kihívás.
Sunderland éppen bolyong
Az összetettet vezető angol Sam Sunderland rögtön az elején rettenetesen elkeveredett: az első ellenőrző pontra 56. helyen érkezett! Aztán később felzárkózott, de csak a 12. helyig jutott. Az említett első ellenőrző ponton még a virtuális ezüstérmes Pablo Quintanilla vezetett, nem sokkal később azonban a chilei is elnavigálta magát, és nem kevesebb mint egy órát vesztett! Az igazi dráma azonban még közel sem ez volt számára.
Goncalves száguld a tizedik napon
A tegnapi napon ugyanis hosszas hegyek közti versenyzés után a mezőny alacsonyabb tengerszint feletti magasságra ereszkedett, így helyenként átlépte a hőmérséklet a 40 fokot. A gyorsasági szakasz után Quiantanilla megállt, és olyan rosszul lett, hogy Lallerhez hasonlóan megnyomta a segélyhívó gombot a motorján. Már indult is érte a mentőhelikopter, viszont ezzel fel is adta a Dakart. Azért ezt el tudjátok képzelni? Egy tereprally világbajnok, aki eddig nagyon keményen versenyezve a hihetetlen száguldás második helyén ment, egyszer csak minden sérülés vagy bukás nélkül feladja a harcot! Ez talán mutat egy kis képet róla, milyen dolgok zajlanak most arrafelé…
Pablo Quintanilla annyira kimerült, hogy a második helyről feladta a Dakart. Döbbenetes…
A napot az élmezőnyben versenyző Michael Metge testvére, Adrian nyerte meg. Újabb szakaszgyőztese lett tehát az idei menetnek – egy kis ideig. Ugyanis kihagyott egy ellenőrző pontot, így a célban kapott egy laza órányi büntetést. Ezzel pedig a hondás Joan Barreda lépett elő az első helyre. A célban azt nyilatkozta, hogy a rajt utáni részen többször durván eltévedt ő is – hosszú kilométereket haladt egy folyómeder környékén és kereste, vajon merre is van a helyes irány. Aztán pont Metge érte utol, és az ő segítségével keveredett ki a szorult helyzetéből a spanyol.
Ma nem egy összefoglalót nézünk meg videón, hanem egy igazi szép Dakar-villanást. Michael Metge és Xavier de Soultrait vívnak kemény pozícióharcot – de azért a fotósokat meglátva egy vidám kis egykerék még így is belefér!
A második oldalon további drámai események következnek, és olvashattok a magyar versenyzőkről is. No meg ott találjátok meg az eredményeket – érdemes lapozni!
Cimkék:
A drift mindig is a látványról szólt, de a dolgokat lehet fokozni! Szürreális, ahogyan a két hatalmas Victory végigradírozza a kanyarokat.
Elolvasom »Igazán szép régi motorokat utolsó csavarig gyári állapotban fellelni nem könnyű. Most egy hőskori Ducati 750SS superbike tűnt fel egy árverésen.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »