Jelenleg zajlik Las Vegasban a Consumer Electronics Show (CES), ahol ritkán fordul elő átfedés a motorkerékpár-iparral. A robotikában is gőzerővel nyomuló Honda azonban most itt mutatta be a “Riding Assist” (vezetőt segítő módszer, nagyon pongyola fordításban önvezető motor) technológiáját, amit egy NC750 kasznijában prezentáltak a nagyérdeműnek.
A videón teljesen önjárónak tűnik, de nem az
A Riding Assist azonban nem egy-az-egyben önvezető technológiát takar. Sokkal inkább egyfajta önegyensúlyozó képességet, ami az eldőlések számát hivatott csökkenteni. A megvalósítás egy kreatív műszaki ötletre épül, a rendszer az egyensúlyozáshoz ugyanis abszolút nem használ giroszkópot. A mérnökök a megoldást a piros lámpáknál lábletétel nélkül egy helyben egyensúlyozó biciklis futároktól lesték el. A nagyobb villaszöggel rendelkező módban – amikor a villák nincsenek kontaktusban a kormányszarvval – a motor előre hátra mozgatásával és az első kerék “söprögető” mozdulatával érik el, hogy a motorkerékpár végig egyensúlyban maradjon. Itt biztosan megérne egy misét a hajtáslánc is, hiszen ilyen precíz mozdulatokhoz biztos nem alkalmas a donor soros kéthengeres blokkja. Erről azonban sajnos nem publikáltak semmilyen információt.
Egyenlőre tehát nem beszélhetünk olyan szintű önvezető képességekről, mint a Tesla vagy a Google esetében. Nem kell attól sem tartanunk, hogy a motorunk teljesen kiveszi kezünkből az irányítást. A Yamaha motorozó robotjához sem hasonlít az egyensúlyozó Honda. A most bemutatott funkciónak viszont nagy szerepe lehet a városi közlekedésre szánt motorkerékpárokban és robogókban. Hiszen lényegesen könnyebbé és biztonságosabbá teheti a vas parkolóhelyre betologatását, vagy akár a gépkocsisorok közötti lassú előre haladást. Főleg a kellő vezetéstechnikai tudással fel nem vértezett motorosok széles rétege körében.
Cimkék:
A harmadik napon ezer kilométer felett kellett teljesíteni a Dakar mezőnyének. A navigáció is komoly kihívást jelentett. Barreda az élre állt!
Elolvasom »Toby Price, a címvédő is a 2017-es Dakar feladására kényszerült. Az élmezőnyben pedig ismét komolyan átrendeződtek az erőviszonyok.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »