Az első napi óvatos kezdés után (amely ráadásul tényleg csak egy kurta kis szakaszon zajlott) a második etapon rendesen elindult a Dakar Rally mezőnye. A versenyzők már Argentínából rajtoltak, és összesen 803 kilométert kellett megtenniük. Ebből 275 volt gyorsasági – a napi eredmény ez alapján alakult ki. Ráadásul nem is volt nagyon technikás, ám annál gyorsabb: az élmenők kegyetlen tempót diktálhattak. Viszont vigyázniuk kellett nagyon a kóbor állatokkal. Mint Toby Price nyilatkozta “nem kellett sokat navigálnunk, ám a tehenek nem szerepeltek a Road Book-ban”.
Az első napot nagyon visszafogottan kezdő 2016-os győztes ausztrál úgy gondolta, hogy akkor most elfordítja a jobb oldalon azt a bizonyos gázmarkolatot. Halkan jegyzem meg: tavaly is megnyerte a második napot, aztán az egész versenyt is. Az első dolgot már meg is ismételte: ellentmondást nem tűrve, 3 perc 22 másodperces előnnyel ért célba. Élete hetedik Dakar szakaszgyőzelmét szerezte meg ezzel.
A második helyen csapattársa, a fiatal osztrák Matthias Walkner ért be a célba. Azonban öröme tiszavirág-életűnek bizonyult: sebességtúllépés miatt nem kevesebb, mint öt perces büntetést varrtak a nyakába. Így éppen ki is csúszott a napi eredménytáblázatunkból: 11. lett. (Ide egy kis információ: még a tavaly beszélgettem Lallerrel, és ő árulta el azt a technikai titkot, miszerint az egyhengeres versenyblokkok nagyon nem bírják az alacsony fordulatszámot. Ezért csúsznak bele sajnos a legnagyobbak is gyakran a lakott területeken ügyesen elhelyezett traffikba.)
Az eredeti sorrendben a képzeletbeli dobogó harmadik fokán végzett Paulo Goncalves, a Honda menője. Az igazsághoz tartozik, hogy gyakorlatilag egész nap csapattársa, Joan Barreda motorozott ebben a pozícióban. Azonban az utolsó ellenőrző pont után időt vesztett – így lett Goncalves először harmadik, majd később második.
Az első napot megnyerő, de büntetése miatt csúnyán hátrasorolt Yamaha pilóta, Xavier de Soultrait egész nap negyedikként haladt, azonban a fentebb megismert, Walknert sújtó büntetés miatt mégis harmadiknak rangsorolták. Mögötte a KTM-es Sam Sunderland futott célba. Említést érdemel még, hogy a tavalyi Dakart másodikként záró, idén nem titkoltan győzelemre törekvő privátként motorozó szlovák Stefan Svitko is megindult. Az első napi “szendergés” után hatodikként futott be.
Egy kis képi összefoglaló a motoros mezőny második napjáról
A második oldalon jönnek a magyarok, valamint a részletes napi- és összetett eredmények. Lapozz!
Cimkék:
Senki nem rohant túlságosan a Dakar Rally első napján. Főleg a nagymenők, de honfitársaink is óvatosan nyitották a legkeményebb viadalt.
Elolvasom »Nehéz pénzügyi helyzetbe került az MV Agusta, ezért előreláthatólag nem lesz új sportmotor az olasz gyártó kínálatában.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »