Ismeritek Emile Leray nevét? A francia kalandor még 1993-ban tervezte el, hogy Citroen Kacsájával átszeli az afrikai sivatagot. Azonban nekiütközött egy kőnek, amitől a jármű mozgásképtelenné vált. Őt viszont nem abból a fából faragták, hogy ettől megfutamodott volna. Normális szerszám nem volt nála, csak egy zsebkészlet és egy fémfűrész.
Azonban Tony Starkot felülmúló leleményességgel 12 napig fúrt-faragott, ameddig az autóból egy működő és mozgásképes motort épített. Oké, stílusra nagyon passzolt volna a Mad Max filmekbe, de ettől függetlenül képes volt folytatni vele az útját! Az egész történetet francia nyelven elolvashatjátok ide kattintva.
Igen, ez a szerkezet néhány kézi szerszámmal egy autóból készült. Majd saját lábán hazajutott Afrikából
Azt nem tudjuk, hogy Emile Leray története ihlette-e meg azt a szlovén úriembert, aki néhány évvel ezelőtt hasonló kihívásba fogott. A régi francia autók – pontosabban a Citroenek – nagy rajongójaként ugyanis nekiállt, és egy 2CV alkatrészeinek felhasználásával motort épített. A motor, az erőátvitel, a felfüggesztés, a fékek mind az autó eredeti alkatrészei voltak.
A Kacsa alapokon nyugvó motor az Elephant nevet kapta. Ha ránézünk, ennek okát elsőre meg is értjük. Ráadásul katonai zöld fényezésben pompázik, ahogy építőjének bukósisakja is. A szlovén úr 2013-ban le is vizsgáztatta ezt az izét, sőt három év alatt tízezer kilométert motorozott vele Európa-szerte! Azt hiszem, erre már nem bulváros szenzációhajhászás azt mondani, hogy elképesztő. Főleg annak fényében, hogy a szemünk láttára épült és le is tesztelt magyar DaiRal forgalomba helyezésére idehaza semmi esélye nem volt Pál Zolinak – az Elephant viszont eggyel délebbre simán rendszámot kapott!
A Kacsa-motor nemrégen meghirdetésre is került az eBay-en. A kikiáltási ára 11’000.- dollár, vagyis nagyjából 3’250’000.- forint volt. Az aukció már lezárult, de a csodaszerkezet a maga 602 köbcentis léghűtéses erőforrásával a jelek szerint ott maradt gazdájánál.
Cimkék:
Egy 1996-os Harley-Davidson Road King, amely a Coca-Cola teljes arculatára lett dekorálva, most eladó. Sose találod ki, mennyit kérnek érte.
Elolvasom »December 28-án 16:00 a határidő, ameddig akár 500 forinttal is hozzájárulhatsz a Pető Intézet gyermekbukósisak-beszerzési kampányunkhoz.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »