A Red Bull marketing gépezete egyszerűen zseniális. A világ egyik legnagyobb árrésű, azonban őszintén szólva teljesen kommersz termékét részben úgy vitték abszolút világsikerre, hogy a bőséges profitból gazdagon forgattak vissza mindenbe, ami a “szárnyakat ad” szlogent erősíti. Gondolok itt a versenysportokra éppen úgy, mint az emberi teljesítőképesség határait feszegető dolgokba. No meg a kettő kombinációjába. Támogatói tevékenységük főleg a motorsportok területén nagyon erős. Külön részleg foglalkozik azzal, hogy újabb és újabb extrém sportokat találjon ki vagy karoljon fel. Ilyen például az általuk kiötlött Red Bull Straight Rhythm is, vagy említhetjük a Red Bull Hard Enduro városi versenyét. Most ismét nagyot alkottak – ha megnézed a cikk alján a videót, te is ezt fogod mondani!
A Get on Top felfutóverseny egyik lényege, hogy a nézők a küzdelem minden méterét végig tudják követni
A hegyi felfutó versenyek világa semennyire sem új keletű. Sőt, maga a Get on Top viadal sem. Ezt már a kétezres évek elején megrendezték a szlovákiai Porúbka falu határában (eredeti magyar neve a beszédes Ördögvágás volt). Azonban akkor a szervezők elkövettek néhány hibát. Egyrészt a pályát úgy alakították ki, hogy a nézők nem látták egyszerre a rajtot és a célt. Másrészt olyan nehéz feltételeket kreáltak, hogy rendszeresek voltak a komoly sérülések. Így – bár másfél évtizedes múlttal büszkélkedhet – a Get on Top nem lett igazán ismert.
A mesterségesen nehezített terep mellett a test-test elleni küzdelem is komoly kihívás a versenyzőknek. A képen figyeljétek meg az éppen a hátsó motoros vállának repülő méretes követ!
Aztán a Red Bull felkarolta az eseményt, mert kellően extrémnek találták azt. Persze rögtön változtattak is rajta annak érdekében, hogy igazán nézőbarát legyen – vagyis megérje odazarándokolni a látványos motorverseny megszállottjainak. Először is páros viadallá tették – vagyis egyszerre mindig két rájder vág neki a hegynek. A pályát igen nehéznek hagyták, de azért úgy módosították, hogy komoly testi sérülések lehetőleg ne legyenek. Végezetül a célt annyira közel hozták, hogy az indulási pont előtt szurkoló tömeg biztosan lássa a befutót is.
Mindennek eredményeképpen egy roppant látványos és izgalmas játékká vált a Red Bull Get on Top. A terepmotorosoknak is igazán komoly feladat teljesíteni, a nézők végig élvezhetik az egyenes kieséses rendszerben zajló meccseket – vagyis mindenkinek nagyszerű szórakozást kínál. Reméljük lesz 2017-ben is, a helyszíne pedig nagyon szép útvonalon mindössze 270 kilométer alatt elérhető Budapestről. Addig kedvcsinálónak nézzetek bele az ideibe!
Cimkék:
Az amerikai színészről közismert, hogy rajong a motorokért. De annyira, hogy saját típust is létrehozott. Az Arch KRGT-1 egy exkluzív csoda.
Elolvasom »Tudod mi az XP1K? Ha nem, akkor ezt ki ne hagyd! RJ Anderson úgy közlekedik bennük egy Polaris RZR-rel, hogy Ken Block simán elbújhat mellette!
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »