A koppenhágai illetőségű kis cég nem túl szerényen kezdte meg működését. Jesper Vind, a Fenris Motorcycles vezetője a bemutatkozójukon úgy nyilatkozott, hogy igazából csak egyetlen versenytársuk van, az olasz Energica (írtunk már az Eva nevű csupasz és az Ego névre keresztelt sportmotorjukról is) . A fő amerikai konkurensek ugyanis mind nagyjából öt éve léptek piacra elektromos hajtású motorjaikkal, így a roppant gyorsan fejlődő technikai hátterű szegmensben esélytelenek velük – és a legfrissebb fejlesztésekkel – szemben.
Ezek persze így elég nagy szavak, hiszen nagyjából lesajnálta velük azt a Lightning LS-218-ast, amely fölényesen megnyerte a Pikes Peak legendás hegyi versenyét is. Úgyhogy a Fenris által fejlesztett motorkerékpárnak nagyon komolyat kell villantania, hogy ne maradjon szégyenben a góré… Nézzük, mit ígérnek róla!
Először is a bemutatón a Fenris Vision-e vonatkozásában annyi derült ki, hogy a masina meghajtásáért felelős elektromos motor döbbenetes, mindössze 11 kilogrammos tömeggel rendelkezik. Ez nagyjából NEGYEDE, mint a versenytársak adata… Ehhez nem gyenge, mert 150 kilowattos, tehát 204 lóerős teljesítményt ígérnek hozzá. Eddig jól hangzik?
A bemutatón a lenti videóban látható működő prototípust is kiállították. Ez persze még messze van a végleges járműtől
A dolgot azzal fokozzák, hogy a teljes jármű bruttó tömege is mindössze 180 kilogrammot fog nyomni a mázsálón. Ami a 204 lóerőhöz társuló egyelőre hivatalosan ismeretlen, de nagyjából biztosan 300 newtonméter fölé várható nyomaték fényében elképesztő menetadatokkal kecsegtet. Ebből kettőt közöltek is: a végsebesség eléri a 300 kilométer/órát, a gyorsulás álló helyzetből százig pedig kevesebb mint három másodpercet vesz majd igénybe.
Egészen káprázatos, igaz? Ráadásul a Vision-e futóműve is izgalmasnak ígérkezik, ugyanis elöl-hátul lengőkaros kialakítású, a központi rugóstagokat pedig a motor hasa alatt helyezték el. A tervek egy közös platformra felépíthető többféle karosszériát mutatnak be, így kőkemény sportmotor mellett egy sporttúra jellegű rajzot is bemutattak már.
A nagy kérdések persze egyelőre megválaszolatlanul maradtak. Mennyi lesz a hatótávja? Milyen töltési idővel kell számolni? Ezekre igen nagy szükség lesz, hogy el lehessen adni azt az 500 darabot, amit a 2019-es piaci induló évre terveznek a Fenris-es fiúk. Mi mindenesetre drukkoljunk nekik, és zárásként nézzük meg a prototípust mozgás közben is bemutató kisfilmjüket.
Cimkék:
"Az utca már soha többet nem lesz ugyanaz!" Ilyen és ehhez hasonló hangzatos mondatokkal vezeti fel a Triumph az érkező vadiúj Street Triple-t.
Elolvasom »Szegény angol kolléga nagyon motoros pályája elején lehet. Éppen annyira volt béna az elindulása, mint amilyen fájdalmasan végződött.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »