2007-es megjelenésekor felforgatta a hatszázas csupasz motorok szegmensét. A Daytona 675 köbcentiméteres soros háromhengeres blokkja köré épített jellegzetes fizimiskájú, dupla kerek fényszórójáról azonnal felismerhető motor minőségi futóművével és persze mesteri blokkjával túlzás nélkül agyonverte versenytársait. Minden összehasonlító tesztet fölényesen nyert meg – bennem is mély nyomokat hagyott. Aztán jött egy ráncfelvarrás, amely után a Street Triple R változat járt nálunk teszten.
Az idő azonban könyörtelenül halad és a versenytársak sorban mentek fel 8-900 köbcenti környékére. A briteknek is lépni kellett tehát – már tavaly megírtuk, hogy jön az új Street Triple. Az akkori hír nyilván a fejlesztés kezdeti fázisában kiszivárgott információk alapján született – most azonban már sokkal konkrétabb a helyzet. A Triumph közzé tett egy fél perces videót, amelyben megvillantják a 2017-es Street-et.
A filmben látható mondatok sorrendben a következők. “Egy generáció életében egyszer jön egy motor, amely mindent megváltoztat. Új mércét állít erő, tömeg, kezelhetőség, külső terén és teljesen újraírja a szabálykönyvet. Az utca már soha többet nem lesz ugyanaz!” Szerények, mi? Annyi látszik a videón, hogy a motor jellege nem változik jelentősen. A műszaki tartalomhoz azonban nagyon mélyen és alaposan hozzányúltak a mérnökök.
Az elvárások nagyon magasak. A kiszivárgott pletykák alapján a soros háromhengeres elrendezés marad, de a blokk 765 köbcentiméterre hízik. A teljesítmény 110-120 lóerő közöttre várható, és a Street Triple agyig lesz pakolva biztonsági elektronikákkal. A bemutatóra már nem kell sokat várni: 2017. január 10-én este hétkor Londonban leleplezik a gépet. Akkor megismerjük a pontos paramétereit is – addig türelem!
Cimkék:
A Honda új sportmotorját egy távol-keleti újság versenypályán vallatta. Nagyon jó kis onboard videót tettek közzé a CBR250RR tesztjéről.
Elolvasom »A Fenris Motorcycles egy kis dán cég, amely bemutatkozó modelljével az elektromos motorgyártás élvonalába akar robbanni. Kopogtat a jövő...
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »