Az 1958-ban született finn motoros 1978-ban még motocrossban versenyzett. A nyolcvanas évek elején azonban a motoros kaszkadőr műfaj, a stunt riding népszerűsítésének egyik első úttörője lett. Aki kicsit is ismeri, hogy ma miket is láthatunk egy ilyen bemutatón – valószínűleg minden motorozást szerető ember -, annak különösen érdekesek lesznek a lenti képsorok. Arto Nyquist egykori műsorát a Just Amazing című műsorban mutatták be néhány éve.
A finn egyik különlegessége volt, hogy olyan motorral bemutatózott, amely elsőre teljesen alkalmatlan volt erre a célra. A Kawasaki Z1300 hat hengeres monstrum akkor újdonságnak számított, de könnyed masinának semmiképpen. Arto ezzel a masinával motorozott háttal ülve egészen nagy tempóval, egykerekezett holtpont mögött (a műsor része volt, hogy minden alkalommal összetörte a hátsó lámpát és leszaggatta a rendszámot), majd faklumpát húzva kicsit “síelt” a motor mögött bő kétszázas tempóval. Nézzétek meg, tényleg szórakoztató – innen indult a stunt riding!
Mai fejjel megmosolyogtató dolog, hogy ennyire kevés trükk elég volt egy bemutató megtartásához. És Arto ezekből meg is tudott élni! A védőfelszerelést nem vitte túlzásba, még egy szemüveget sem vett, szabad szemmel hunyorgott bele két kilónál a menetszélbe. Igazi finn módjára aztán később síléccel is előadta a vontatós trükkjét. Jó pár év stunt után kicsivel harmincadik szülinapja után vissza is vonult az aktív, professzionális motorozástól.
Cimkék:
Na jó, persze a sorozatban nem indulhatsz, de lényegében tényleg felülhetsz egy saját KTM MotoGP gépre. Ha ki tudsz égetni szűk 40 milliót.
Elolvasom »Az Exposed Bivouac sátor lehetővé teszi, hogy gyakorlatilag együtt aludj a motoroddal. Ráadásul nagyon kicsi a helyigénye és praktikus is.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »