Motoron az öltözködés talán még nehezebb és összetettebb téma, mint maga a jármű kiválasztása. Pedig aztán ott is tévesztünk nagyokat. Persze – hogy a párhuzamot folytassam – tökéletes, mindenki számára a nirvánával felérő tanácsot egyik területen sem lehet adni. Ahogy emberi habitus, élvezetet okozó ingerek és testalkat függvényében (hogy csak néhány szempontot említsek) nem lesz mindenkinek ugyanaz a motor jó, így olyan ruházat sincs, amely mindenkit boldoggá tesz. Hiszen a motorosoknak komoly mértékben eltér egymástól a hőkomfortjuk: egyikünk a meleget, másikunk a hideget bírja jobban. Van olyan ismerősöm, aki nyáron az ebédszünetre sem veszi le a tök fekete gore-texes kabátot, úgy ül kint a napon. Igaz, ugyanő a világ legjobb téli ancúgjában sem bír megmaradni a motoron 10 fok alatt. Jómagam – és még sokan – ugyanakkor a meleg évszakban kizárólag teljesen átszellőző, hálós ruhában bírjuk elviselni az életet, viszont egész télen komfortosan meg tudunk maradni a motoron. Én például nem viselek igazi meleg ruházatot mostanában sem, viszont megfelelő, magas színvonalú aláöltözők segítségével mégis jól tudom érezni magam. Amennyiben nem akarsz külön téli és külön nyári ruhatárat tartani a szekrényben, neked is ez lesz a legjobb út!
A tesztelési körülmények: az 5 fokban csupán a két réteg aláöltöző, az Evaporator és a Regulator volt rajtam, meg egy nulla szélvédelmű hálós kabát
A MotoPartsShop.hu kínálatában találhatóak meg az amerikai Arctiva cég holmijai. Ők nem kimondottan a motorosokra, inkább a téli sportok szerelmeseire specializálódtak. Ami érthető is, hiszen azok mégis csak többen vannak, mint azon hozzánk hasonló szent őrültek, akik télen is nyeregbe pattannak. Viszont ami jó szánkózni, az csak hasznos lehet a motoros ruha alatt is – ezért elfogadtuk Zsolt meghívását, hogy élesben, motoron is próbáljak ki néhány holmit. A körülmények ideálisak voltak: 5 fok körüli hőmérséklet és borús – tehát hőérzetre is igazi gusztustalan – idő. A forgatás végére még az eső is szemetelni kezdett egy kicsit. Az igazi teszt kedvéért pedig nem tartottam be az Arctiva ajánlását sem. Ők ugyanis szélálló külső ruha alá javasolják felvenni az aláöltöző rétegeket – de én kíváncsi voltam az igazi szélsőséges tudásukra, így csak egyetlen teljesen hálós kabátot vettem rájuk a próbamotorozáshoz.
Az Arctiva aláöltözőinek lényege, hogy több, egymásra épülő ruhadarabot kínálnak. Ezeket kimondottan úgy is fejlesztették, hogy együtt lehessen – és kelljen is – viselni őket. Az első réteg való legalulra, sőt ez nem is csak a téli időjárásban hordható, hanem egész évben. Ennek neve Arctiva Evaporator (a nevekre kattintva azonnal megtalálod őket a MotoPartsShop.hu webáruházában az aktuális árukkal együtt). Egy olyan vékony és szinte hálós anyagot képzeljetek el, mint egy sportmez. Fény felé tartva szó szerint átlátunk rajta.
Az ő funkciója, hogy az esetleges keletkező izzadtságot megfelelően elvezesse, de soha ne szívja magába – ez a záloga, hogy ne legyünk büdösek. Izzadni ugyanis a legnagyobb hidegben való motoros közlekedésnél is fogunk – elég ehhez bemenni egy benzinkútra. Ameddig fizetünk, nem fogunk levetkőzni, így testünk elkezd verejtékezni. Amennyiben ezt a legalul levő pamutpóló – ha elég tapasztalatlanok vagyunk, és azt viselünk – magába tudja szívni, nem csak komoly szagunk lesz a vendéglőben levetkőzve, hanem esélyes egy jó megfázás is. Magyarul: ne vegyünk pamut holmikat!
Az Evaporator valóban kellemes viselet, ráadásul nem is a leginkább elterjedt testre simuló fajta, hanem egy lezserebb cucc. Magyarul a nem teljesen adoniszi torzóval rendelkező motoros társak is viselhetőbben fognak kinézni benne. Hogy milyen melegben, az persze a tesztből nem derült ki, hiszen hőség az nem volt. Amit biztosan tudok, hogy érzésre nagyon kellemes viselni úgy, hogy nincs semmi alatta.
A második oldalon még két Arctiva aláöltözővel ismerkedhetsz meg, de ott találod a tesztről készült videót is. Lapozz!
Cimkék:
Kevés olyan motor van, amelyben a küzdésre kondícionált, de határozott felfogással rendelkező férfi így megtalálja a tökéletes társat.
Elolvasom »Nem mindegy, hogy amikor megcsúszik alattunk a motor, mázliból vagy tudatosan maradunk talpon. A Dirt Track tréningen az utóbbi kerül fókuszba.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »