Alig néhány éve még mindenki megmosolygott volna egy három decis blokkal hajtott “kalandmotort”. Közben azonban világ gyors változása nem csak létrehozott egy új járműosztályt, hanem az tényleg rohamos fejlődésnek indult. A BMW is kihozta a legkisebb GS-t, jön a 250-es Suzuki V-Strom, a Honda bemutatta a CRF250 Rally kivitelét, de talán még a Royal Enfield Himalayan is ide sorolható. Logikus, hogy az ide tökéletesen passzoló blokkal rendelkező Kawasaki sem akar kimaradni: bemutatták a Versys-X 300 névre keresztelt kalandmotorjukat.
Az újdonság nevében az X arra utal, hogy a Versys családtól megszokottól eltérő módon ez tényleg a járatlan helyekre is alkalmas masina lesz – elsőként a Versysek között. A cél egyértelműen az volt, hogy aki kimondottan kis lökettérfogatban keres igazi kalandmotort, annak a lehető legkevesebb kompromisszumot kelljen megkötnie.
Az erőforrás alapjai biztosan megegyeznek a Ninja 300-as és a kis csupasz Z300 blokkjával. A 296 köbcentiméter, valamint a furat-löket adatai nem változtak, így remélhetőleg a 39 lóerős és 27 newtonméteres csúcsadatok sem sokat csökkentek. Bár egy kicsit több tolóerő alul nem ártana az új felhasználási terültre – majd meglátjuk, mit virít ezen a téren a kis zöld újdonság. A számok ugyanis egyelőre nem ismertek.
Amit tudunk, az a 41 milliméteres első teleszkóp-vastagság, illetve a hátsó Uni-Trak® központi rugóstag. Utóbbinak az előfeszítése állítható, de a rugóutakat sajnos nem ismerjük. A fékrendszer elöl 290, hátul 220 milliméteres tárcsákból áll, mindenhol két dugattyús nyergek dolgoznak. A blokkolást elektronika akadályozza meg.
A második oldalon újabb vonzó dolgok derülnek ki a Versys-X 300-ról. Lapozz!
Cimkék:
A birminghami motorkiállításon csodálhattak meg a látogatók négy különleges Tyco BMW versenymotort. Amelyeket később elloptak a parkolóból.
Elolvasom »Az elektromos motorok egyik legnagyobb "baja" sokak szerint a kicsit sem hangos működés. Érdekes hír: a hatóságok is rámozdultak a témára.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »