Alig két hete még csak egy rajzot láthattunk az Ariel Ace R tervezett szupermotorról, és a műszaki adatokból sem sokat árult el a cég. Azóta hivatalosan is bemutatkozott a nagyon különleges holmi, így nincs más hátra, mint megismerkedni vele!
Kezdjük az erőforrással. Az alap Ace Honda VFR1200 blokkját az MJW tuning-specialista vette kezelésbe. Az 1’237 köbcentiméteres V4-es teljesítményét 173-ról 201 lóerőre, nyomatékát pedig 129-ről 142 newtonméterre emelték. A fokozatokat egy Translogic Quickshifter gyorsváltóval lehet pakolászni – ilyen szolgál a WSBK sorozat gépeiben is. Így nyilván már önmagában sokkal dinamikusabb lenne az alapkivitelnél – de a móka java még csak most jön!
A rengeteg karbon kiegészítőhöz színben is jobban passzol a “fekete gyöngy” névre keresztelt fényezésű alumínium váz. Az eredeti darabhoz képest 65 százalékos tömegmegtakarítást értek el csak ezzel, és minden váz előállítása 70 óra kézi munkával történik! De változtattak a villaszögön is – így ígéretük szerint élesebben irányítható a fenevad. A komplett futómű az Öhlinstől érkezik, ezek is jobb vezethetőséget biztosítanak.
A fékek elöl hat, hátul két dugattyús Nissinek, amelyek dupla-320 és szimpla-276 millis tárcsákat markolásznak. Az ABS értelemszerűen alap, ahogy a legfullosabb ma létező menetfelügyelet is. A motor “karosszériájának” minden lényeges része (tank, sárvédők) karbonból vannak, de még a kerekeket is ebből faragták ki. Az öt küllős ráfokat a BST szállítja, a cég hivatalos sajtóanyaga szerint pontosan fele súlyúak az alapváltozat ugyanilyen egységeinél. Ami azért komoly megtakarítás! Ja, DunlopSportmax GP Racer abroncsok feszülnek rajtuk. A jármű teljes menetkész tömegét pedig hivatalosan nem árulták el…
Az árát viszont igen. 49’995.- font. Ami erős 18 millió forintnak felel meg. Ja, ez nettó összeg! De nem kell aggódni, nem is gondolták túl az Ariel Ace R “sorozatgyártását”: mindössze tíz darabot készítenek, mindet a megrendelők pontos igényeihez igazítva.
Cimkék:
Jön a Karácsony, de nem tudod, mit kérj vagy éppen adj, ami kapcsolódik a motorozáshoz? Íme néhány elsőre kissé sokkoló ötlet!
Elolvasom »A Norton manufakturális módszerrel készített, limitált darabszámú sportmotorját V4 SS és V4 RR néven kínálja. Igazi fenevadak, 200 lóerővel.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »