A Ducati vitathatatlanul ikonikus naked bike-jának belépőmodelljét mostantól Monster 797-nek hívják. Az alapkoncepció és a fő stílusjegyek változatlanok maradtak, ellenben a műszaki megoldások igazodtak a kor elvárásaihoz.
A 803 köbcentiméteres V-Twin motorblokk 75 lóerő teljesítményt és 69 newtonméter nyomatékot bocsát a vezető rendelkezésére, utóbbi 90 százaléka 4’000 és 8’500-as fordulat között mindvégig rendelkezésre áll. A blokk és a hat sebességes váltó között többtárcsás nedves kuplung teljesít szolgálatot, az egyszerűség jegyében a hajtást továbbra is lánc továbbítja a hátsó kerékre. A jellegzetes, térhálós acélvázhoz öntött alumínium lengőkart és 16,5 literes tankot illesztenek a gyártósoron. Az elektronikus felszerelések listája is követi a trendeket, az LCD műszerfal mellett LED-del világít minden lámpatest, beleértve az indexeket is.
A futómű viszont cseppet sem szokványos egy “belépő” modellnél. A Ducati Monster 797 elöl fordított villás Kayaba teleszkópokon támaszkodik, hátul a Sachs Monoshock csillapítóját találjuk, aminek előfeszítése és húzófokozati csillapítása is állítható. A tíz küllős 17 colos kerekekre elöl 120/70, hátul 180/55-ös Pirelli Diablo Rosso II gumik kerülnek. Az első fékkör dupla 320 milliméteres tárcsáihoz négy dugattyús, radiálisan elhelyezett féknyergek tartoznak, hátul egy 245 mm-es tárcsa teljesít szolgálatot. A kerekek blokkolását az alapfelszereltség részét képező Bosch 9.1 MP ABS igyekszik megakadályozni.
A paraméterek és a képek alapján szerintem bátran kijelenthetjük, hogy a Ducati a Monster 797-tel méltó maradt az csupasz motorok etalonját jelentő név használatára.
Cimkék:
A kezdőknek és újrakezdőknek szánt kategóriában a Honda sem akar lemaradni a versenytársak mellett, ezért frissül a CB650F és CBR650F.
Elolvasom »A BMW tovább megy a kötelező Euro4-nek való megfelelésnél és néhány új színnél. Lássuk, mikben változik jövőre a bajor húzómodell, az R1200GS!
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »