A 2013-ban megjelent KTM Duke 390, az A2-es kategória legzsiványabb képviselője jövőre teljesen megújul. A módosulások nem csak a küllemet és a műszaki alapokat érintik, de mindenki nyugodjon le: ami biztos, hogy megmarad, az a móka és a kacagás.
Az immáron Euro4-es (komolyan nyitni fogok lassan minden egyes alkalommal egy sört, ahányszor csak leírom) egyhengeres erőforrás teljesítménye továbbra is marad 44 lóerő, amit lelkesen pörgetve 10’000 körüli fordulatszámon fog leadni. Sajnos ennek folyományaként változik a kipufogó, ami már nem a blokk alól fog kikandikálni, hanem oldalt kerül elvezetésre.
Változik az alapokat jelentő térhálós acélváz, valamint a KTM a visszajelzések alapján módosított az ülésen is. A legszembetűnőbb dizájnugrást az első LED-es lámpatesten fedezhetjük fel, ami így egyértelműen jelzi a rokonságot a kölni Intermot-on bejelentett Adventure R és SuperDuke modellekel.
Marad viszont a mókát garantáló, házon belülről származó fordított első WP teleszkópvilla és az ABS-szel megtámogatott fék, ami – dobpergés! – kikapcsolható, ha az értő kezekbe kerülő Duke 390-nel valaki szeretne egy kicsit radírozni. A felfrissített KTM Duke 390 tehát maradt az, ami volt: egy igazi nyélgázon közlekedős huligánmotor, amit senkinek nem javaslunk, akinek nincs kellő tapasztalata vagy protekciója a baleseti sebészeten.
Cimkék:
A Honda új kategóriát hoz létre: a terepjárásra is alkalmas városi jármű, az X-ADV a kényelmet és kalandot keresztezni kívánó motorosoknak szól.
Elolvasom »A BMW legendás modellcsaládját kiterjeszti legújabb és legkisebb motorjának alapjaira is. Csak három decis, de igazi világjáró: ez a G310GS.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »