Az iparági trend azt diktálja, hogy a kaland-túramotorozás ne csak a “nagyok” kiváltsága legyen. Erre a gyorsan mozgó vonatra a Suzuki is fel akar szállni, ezért bejelentette az Inazuma alapjaira felhúzott, de a családba formailag tökéletesen belesimuló V-Strom 250-et.
A 248 köbcentiméteres, sorkettes blokk 25 lóerejétől és 23,4 newtonméteres nyomatékától nyilván senki nem fog – szó szerint értve se – hanyatt vágódni. Amitől viszont csodálkozó kerek szemeket fognak mereszteni, az a 17 literes üzemanyagtartály és az alacsony fogyasztás együttes hatásaként elérhető, akár 500 (!!!) kilométeres hatótáv.
A költségek kordában tartása érdekében a futómű nem lett túlbonyolítva. Elöl hagyományos teleszkópokkal találkozunk, hátul dupla lengőkart mozgat a szimpla rugóstag, pontos rugóutakat még nem közölt a gyár. A fékezésért elöl-hátul szimpla tárcsák felelnek, a gumiméretek 110/80R17 és 140/70R17.
A V-Strom 250 teljesítménybeli hiányosságait a használhatóságot előtérbe helyezve inkább felszereltségével kívánja ellensúlyozni. Ezért szériában jár mellé az ABS, LED-esek az első-hátsó lámpatestek, emellett informatív – váltófokozatot is megjelenítő – folyadékkristályos kijelzővel kényezteti a motorost. Ebben az újonnan létrejövő kategóriában dicséretesen magas labda a szériában kínált 12 voltos szivargyújtó-csatlakozó. A kizárólag közúton és inkább egy személlyel javasolt túraképességet a Suzuki a V-Strom 250 esetében teljes értékűvé kívánja tenni. Az extraként elérhető gyári kiegészítők között teljes dobozszettet, kézvédőt, középsztendert is találunk.
Az jövőben három színben rendelhető (fekete-sárga, piros-fekete, fekete-piros) hosszútávfutó ára kedvezőnek ígérkezik, ezért is sajnálhatjuk, hogy 2017 szeptemberéig kell várnunk, amire a szalonokba kerülhet.
Cimkék:
A CRF250 Rally az eddigi információk alapján minden árkon-bokron könnyedén átvág majd, miközben a hétköznapokon is magas használati értékkel bír.
Elolvasom »Az EICMA kiállításon bemutatkoztak a 2017-re megújuló középkategóriás BMW F800 R és GT modellek, amik nem csak a formájukban térnek el egymástól
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »