A Honda nem volt rest és a Dakar-os versenymotor-replika CRF450 Rally formai megoldásait felhasználva Milánóban bejelentette annak egy számmal kisebb változatát, a CRF250 Rally-t.
A negyedliteres ligában induló CRF250 Rally erőforrása a 2017-es évre nem maradt érintetlenül, hogy megfeleljen az Euro4 előírásoknak. A jobb teljesítmény-leadás érdekében számos ponton hozzányúltak, például a dugattyú súrlódását speciális anyagból készült felület és molibdén bevonat mérsékli. A 38 milliméter átmérőjű fojtószelep egy rövidebb szívócsövön közvetlenül a légszűrőházhoz csatlakozik, de változtak a leömlők is. Emellett alacsony, mindössze 3 literes átlagfogyasztást ígérnek a sűrű vadonba vágyóknak, amivel a megtehető távolság akár 300 kilométer felett is alakulhat.
A terepezésre azonban nem a blokk, hanem elsősorban a futómű kialakítása teszi alkalmassá. Az elöl 43 milliméteres csúszószár-átmérőjű, fordított Showa teleszkópok rugóútja éppúgy 250 milliméter, mint a donorként szolgáló CRF250L-é, de annál 50 mm-rel hosszabbak. A könnyű és merev teleszkópok egyikébe a rugó került, a másik a csillapításért felelős. A hátsó traktusban Pro-Link himbarendszerrel társított, egytartályos, 40 millis dugattyúval szerelt Showa központi hátsó rugóstag található, ami 265 mm-es mozgási tartományt biztosít a keréknek. A szabad hasmagasság így 270, az ülésmagasság 895 milliméterre esik a földtől.
Az elöl 21, hátul 18 colos, fekete alumíniumfelniken a felhasználás jellegéhez passzoló bütykös gumik feszülnek. A 296 mm átmérőjű hullámos peremű első tárcsa és a kétdugattyús féknyereg a teljesítményhez mérten hatékony lassítást biztosít. A szériafelszereltségként kínált kétcsatornás ABS az elvárásoknak megfelelően a hátsó keréken teljesen kikapcsolható.
A terepes használati értékét olyan kiegészítők biztosítják, mint az időjárás viszontagságaitól védő különleges kialakítású plexi és a felverődő kavicsokat és becsapódó ágakat távol tartó kézvédő. A hétköznapi használhatóságot zsanéros kialakítású tanksapka és a CB500F-ben megismert informatív műszerfal teszi teljessé.
A Honda CRF250 Rally menetkész tömege csupán 157 kilogramm, ami külön előny a mostoha útviszonyok közötti gyakori eldőlésekből származó motor-felállítások során. A motor Extreme Red versenyszínben kerül jövőre a szalonokba, ezt dobják fel a – HRC gépeit idéző – fekete és fehér betétek.
Cimkék:
80 nap alatt 23'000 kilométert megtéve körbejárta bolygónkat a Storm Eindhoven. Úgy, hogy mindenütt a helyi elektromos hálózatból "tankolt".
Elolvasom »Az újonnan született "mini" kaland-túra szegmensbe a nagyobb testvérek formai világával készül berobbani a Suzuki a V-Strom 250-nel.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »