A Triumph nagyon jó úton halad, hogy a szürke tömegből kitörve ikonokat adjon a piacnak. Elég ha a zseniálisan eltalált háromhengeres Street Triple-re gondolunk, de a közelmúltban nálunk vendégeskedő léghűtéses kéthengeres Boneville T120 is remekül kielégíti a célpiaca igényeit. Most pedig egyenesen a földön fekvő Harley-Davidsonba készül néhányat rúgni azzal, hogy bemutatta az új Bobber-t.
Az új Triumph Bobber a most virágzó retró/vintage divathullámra ad nagyon őszinte választ. A Boneville T120 kéthengeres blokkja szolgált az erőforrás alapjául, de az áthangolást követően még nyomatékosabb lett az alsó fordulatszám tartományokban.
A váz teljesen új, a bobberség lecsupaszított lényegét az első szimpla féktárcsa mellett az ülés alá elrejtett rugóstag és merevnek látszó lengőkar még jobban kihangsúlyozza. A kipufogónál is folytatódik a szemfényvesztés, elsőre nem is tűnik fel, hogy a letisztult hajlatok egy katalizátort is rejtenek. A stílus mellett a kényelem is hangsúlyos, a gyönyörűen formázott ülés magasságában és távolságában is állítható.
A fűzött küllős kerekeken elöl 19”, hátul 16”-os, kifejezetten erre a motorra kifejlesztett Avon Cobra gumik feszülnek. A gumik úthoz tapadását kipörgésgátló, ABS és kétféle kapcsolható vezetési mód segíti. Az első az általános használathoz javasolt “Road”, a második egy angol motornál minden szempontból érthető “Rain”.
A stílusnak megfelelően számos gyári kiegészítőt is rendelhetnek majd hozzá a bobberezni vágyó vásárlók. Az extralistán kicsit cirkálósabban elhelyezhető ülést, Foxx lengéscsillapítót, rövidebb sárvédőket, Vance & Hines kipufogó rendszert is találunk. Az Egyesült Államokban pedig oldalsó rendszámtartó is kérhető.
A listát tovább böngészve olyan apró örömökkel szolgáló tételek is találhatóak, mint a fűtött markolatok, a különböző üléshuzatok és a sebességtartó automatika. A szervizintervallum döbbenetesen hosszú, a gyártó 10’000 mérföldben (16’000 km) határozta meg.
A pontos műszaki specifikációt decemberben fogja közölni a Triumph, az értékesítés 2017 elején indul majd meg.
Cimkék:
A harmadik negyedévben nem muzsikáltak úgy a Harley-Davidson eladásai, ahogy azt sokan szerették volna. Ezért a menedzsment előveszi a fűnyírót.
Elolvasom »A kínai gyártó minőségi alkatrészekből összerakott, kedvező árú kis motorja egy még "vadabb" testvért kap. Ismerjük meg a Sinnis Apache SMR-t!
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »