Tavaly tavasszal, a Concorso d’Eleganza Villa d’Este keretében mutatta be a BMW a Concept 101 tanulmányt. A végtelen országutak élményét sugalló műalkotás azonban nem valamiféle beetetés volt, amelyet aztán erősen eltérő valós motor követett. Ugyanis a 2017-es esztendőre szalonokba – és onnan az utakra – kerül a K1600B sorozatgyártású nevet kapott bagger, amely gyakorlatilag pontosan megegyezik a csodálatos koncepciójárművel.
A mottó így szól: “The Spirit of the Open Road” – vagyis a nyílt utak szelleme. A motor valóban szinte sugallja magából az eleganciát, az erőt és a luxust. A bagger stílust abban a megjelenésében valósítja meg, amely az Egyesült Államokban (azzal legyünk tisztában, hogy ez a masina elsődleges vadászterülete és nem Európa) a legnépszerűbb: a futómű- és hajtáslánc minden eleme feketére van fényezve.
Hozza az összes kötelező elemet: a csepp alakú sziluettet, amelynek legmagasabb pontja a fejidom, a nyújtott, hátrafelé ereszkedő vonalakat, valamint az ennek befejezéseként igen alacsonyra került, a motor formájába szervesen illeszkedő oldaldobozokat. A stílusra a pontot a dobozokba integrált hátsó lámpák (szintén amerikai divat) és a hosszú és öblös kialakítású, teljes egészében krómozott kipufogók teszik fel.
A műszaki tartalom alapvetően nem változott a kiindulási alapot biztosító K1600GT-hez képest. A blokk ugyanaz a zseniális soros hat hengeres 160 lóerős monstrum, amely tényleg minden élethelyzetet könnyedén, sztoikus nyugalommal képes megoldani. Az igazi stresszmentes túrázás alapja. Amelyet a célpiac igényeinek megfelelően a jóval alacsonyabbra került üléspozíció és az előretolt lábtartó-trepnik tesznek teljessé.
A túramotor a bagger stílusnak megfelelően sokkal kisebb szélvédőt kapott – ám a gyár ígérete szerint a széles és lapos fejidom így is igen hatékony időjárás elleni védelmet biztosít majd. Hasonlóképpen harmonikusan illeszkedik e formai nyelvezetbe a két visszapillantó tükör, amelyek a mögöttes forgalomra való jó hátralátás érdekében aszférikus részt is magukban foglaló, nagy tükörfelületekkel rendelkeznek.
A K1600B tele van a márkára jellemző kényelmi- és biztonsági extrákkal. A futóművet a Dynamic ESA elektronikus rendszer automatikus csillapítás-szabályzással igazítja a mindenkori viszonyokhoz – persze itt a Road mellett a Cruise állás is megjelent. Az elsőben a csillapítás teljesen automatikusan, a legmagasabb színvonalú kényelem és a mindenfajta útfelületen lehető leghatékonyabb vonóerő-átadás jegyében alakul. Cruise csillapítás-üzemmódban a bagger ezzel szemben alacsony sebességtartományokban biztosít igen lágy, kimondottan kényelmes motorozást.
Igazán könnyű manőverezést tesz lehetővé a K1600B tolatássegítő rendszere, amely a baloldali kormánymarkolatról kényelmesen, egyszerű gombnyomással aktiválható. A motorkerékpár mozgása ezután az önindító kapcsolójának megnyomásával erőlködés nélkül végezhető el. Magyarul: a monstrumot nem kell tologatni, ha meggondolatlanul, orral a lejtő felé parkoltunk le. Amikor már mozgásban vagyunk, akkor viszont a Pro váltóasszisztens (extra felszerelés) segít, hogy soha többet ne kelljen a kuplungot húzogatnunk. Sem felfelé-, sem lefelé váltásnál.
Az új BMW K1600B karakterét a tizenegy dupla küllős dizájn szerinti, kovácsolt könnyűfém keréktárcsákkal is még exkluzívabbá tehetjük – de egyéb kiegészítők igen hosszú sorát kínálja a gyár hozzá, hogy valóban egyedivé tehessék a tulajdonosok ezt a már alapból is meseszép motort.
Cimkék:
A SHOEI jövőre egy csendes és jól szellőző zárt sisakkal szeretne az egyszerűséget és minőséget kedvelő motorosok kedvében járni.
Elolvasom »A sportos Harley duplán zsebelte be az elismerést, két nagy magazin is a legjobbnak kiáltotta ki a 2016-os modellévben.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »