A kevesebb olykor több – vallja számos motorkerékpár-rajongó, akik előszeretettel döntenek a színtiszta motorozás élménye – és ennek szellemében olyan motorkerékpárok – mellett, amelyek hiteles és autentikus módon testesítik meg ezen alapvetően puritán megközelítést. Az R nineT modellel a BMW Motorrad már 2013 óta aktív részese ennek a trendnek, mégpedig töretlen lelkesedés és siker mellett. Mindez már elegendő motivációnak bizonyult a BMW Motorrad csapata számára, hogy 2015-ben az R nineT Scrambler modelljével folytassa, amellyel a klasszikus motorkerékpár-építés újabb izgalmas példányát alkotta meg – további örömteli visszajelzések sokaságát gyűjtve be.
E kedvező fogadtatáson felbuzdulva mutatja most be a BMW Motorrad R nineT Racer és R nineT Pure újdonságait, amelyek két további, hasonlóan izgalmas modellel bővítik a BMW Motorrad Heritage élményvilágát: a csupán a leglényegesebbre összpontosító roadsterrel és a hagyományos iskola szerinti, klasszikus, félig burkolt sportmotorral. Mindkét esetben olyan koncepcióról van szó, amelyek a hatvanas évek végén illetve a hetvenes évek során váltak népszerűvé, de még napjainkban is motorkerékpár-rajongók sokaságában ébresztenek szép emlékeket.
Mindkét új BMW Heritage modell hajtásáról az ismert 1’170 köbcentiméter hengerűrtartalmú, lég-/olajhűtésű, erőteljes boxermotor gondoskodik, mégpedig 81 kW (110 LE) teljesítménnyel. A jól ismert erőforrás hatfokozatú sebességváltóhoz csatlakozik. Mindkét motorkerékpár teljesíti az Euro 4 kipufogógáz-szabvány előírásait. A nemesacél kipufogórendszer bal oldalon kivezetett dobbal illeszkedik a klasszikus stílusba.
Az R nineT Racer és az R nineT Pure futóművei egyaránt az R nineT Scramblerből jól ismert, modulrendszerű acél csővázhoz csatlakoznak, amely az első és a hátsó fő vázelemből, illetve a levehető utasoldali vázrészből épül fel. Utóbbi tág teret nyit a két BMW boxer igény szerinti egyéni kialakításai előtt, például a BMW Motorrad kiegészítőprogramjában kínált, különböző ülésváltozatokkal. Az első kerékfelfüggesztés feladatát hagyományos teleszkópvilla látja el, míg a hátsó kerék vezetéséről szimpla Paralever lengőkar gondoskodik, amely központi rugóstaghoz csatlakozik.
Az öt küllős könnyűfém-öntvény keréktárcsára 120/70ZR17 illetve 180/55ZR17 jelzésű gumiabroncsot szerelnek. A biztonságos lassulásról elöl négydugattyús féknyergek és úszó ágyazású, 320 milliméter átmérőjű féktárcsák gondoskodnak, blokkolásgátló berendezéssel (ABS) kiegészítve. Síkos úton a hátsó kerék kipörgésének megelőzésére extrafelszerelésként az Automatikus menetstabilizáló rendszer (Automatic Stability Control; ASC) is rendelkezésre áll. A klasszikus stílus opcióként drótküllős kerekekkel is kiemelhető.
Az R nineT Pure a puritán stílusú klasszikus roadster színtiszta megtestesítője, letisztult és hamisítatlan karakterrel, amely csupán a leglényegesebbre összpontosít. Dizájnja a motorkerékpár-építés hagyományos és modern stílusjegyeinek színvonalas ötvözetére épül, olyan igényes részletekkel, mint például a natúr eloxált felületű, kovácsolt alumínium lábtartók és villahidak.
Az R nineT Pure üzemanyagtartálya és első sárvédője szürke (Catalano Grey) színben jelenik meg, a futómű és a hajtáslánc elemeinek fekete fényezésével összhangban még jobban kiemelve az R nineT Pure dinamikus országúti motorozásra született, klasszikus roadster karakterét.
A korai hetvenes évek sportmotorkerékpárjaira tudatosan utalva érkezik az R nineT Racer lapos, tömör és megnyújtott formavilággal. Hangsúlyosan rövidre szabott félburkolatával, púpos ülésével, csutkakormányával és hátratolt lábtartóival egyaránt a motorkerékpár-építés régi iskolájának intenzív sportosságát sugározza, amit azonban a legkorszerűbb technikával valósít meg.
A BMW Motorsport korábbi színeit idéző dekorációval kiegészített fehér (Lightwhite uni) színvilágában az R nineT Racer különösen könnyed és sportos benyomást kelt. Az alumíniumezüstre fényezett váz a hajtáslánc elemeinek fekete színével ízléses kontrasztot alkotva teszi jól láthatóvá e motorkerékpár alapvető architektúráját. Még jobban kihangsúlyozva ezzel, hogy az R nineT Racer a kanyargós utak dinamikus bemotorozására született igazi sportmotor-egyéniség.
Cimkék:
A KTM 1090 Adventure R adatait nézegetve nem jut eszünkbe olyan érv, hogy miért és kinek lenne érdemes a nagytesó 1290-esen elgondolkodnia.
Elolvasom »A Ducati SuperSport szembe megy a trendekkel, ezres sportmotorként a mindennapos használat ígéretével ostromolja a vásárlókat.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »