A Ducati SuperSport hátat fordít az ezres sportmotorok között dúló trendeknek. Amíg a legtöbb gyártó azzal vannak elfoglalva, hogy minél több lóerőt csiholjanak ki a blokkból, majd mindenféle hárombetűs elektronikai asszisztens segítségével ezt próbálják valahogy az úton tartani, a Ducati meghallgatta a vásárlók visszajelzéseit és bejelentett egy – pontosabban kettő – hétköznapokon is használható sportmotort. Nem kevesebbet ígérnek, mint hogy a SuperSport egyszerre lesz alkalmas városi közlekedésre, kényelmes autópályázásra és élvezetes kanyargásra a versenypályákon vagy a szerpentineken.
A SuperSport (és S) lelkét a Testastretta 937 köbcentiméteres blokkja adja, ami “mindössze” 113 lóerőnyi teljesítményt tud felmutatni, de a nyomatékgörbéje szinte teljesen egyenes, így elég rugalmas és kezelhető motorra számíthatunk. Három előre programozott mód közül választhat a motoros (Sport, Túra és Városi), amivel könnyedén alkalmazkodhat a pillanatnyi felhasználási körülményekhez. A túrázáshoz nagy segítséget nyújt a komfortosra alakított ülés és az 50 milliméteres tartományban állítható plexi. A 16 literes tankkal közepes hosszúságú utak is bátran bevállalhatóak lesznek.
A SuperSport és az S változat között az elérhető színekben és a felfüggesztésben van a fő különbség. Előbbi teljes mértékben, húzó- és nyomófokozati irányban is állítható 41 mm-es Marzocchi villával érkezik, fekete felnikkel, “Ducati Red” és “Saturn Grey” fényezéssel.
Az üléspúpról könnyen felismerhető “S” változat a piros mellett gyönyörű “Star White Silk” fantázianevű selyemfényű fehér színben is rendelhető, amit a piros felnik tesznek még tetszetősebbé. A felfüggesztést itt már állítható 48 milliméter átmérőjű Öhlins-ekre cserélik, valamint fő attrakcióként mindkét irányba működő gyorsváltót is kap.
A SuperSport modellek mellé a Ducati kiegészítő csomagokat is kínál. A “Sport Pack” csomag magában foglalja a karbonszálas első sárvédőt és üzemanyagtartály fedelet, valamint a csutkakormányt. A “Touring Pack” pedig egy pár félig merev oldaltáskát, nagyobb szélvédőt és fűtött markolatokat tartalmaz. A Ducati SuperSport márciustól lesz elérhető, addig be kell érnünk a gyártói képekkel és videókkal.
Cimkék:
A klasszikus motorkerékpárok világát visszahozó lég-olaj hűtéses BMW-k sora tovább bővül a 2017-es szezonra: jön a Racer és a Pure változat.
Elolvasom »A Csillagok Háborúja eposz legnagyobb motoros rajongói most hátradőlhetnek: a HJC megkezdte Boba Fett és barátai sisakjainak gyártását.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »