A három éve bemutatkozott elektromos BMW C evolution borsos ára ellenére komoly piaci siker lett a nálunk kedvezőbb gazdasági helyzetben levő országokban. Ugyanakkor a gyár piaci politikája miatt Magyarországon nem is került forgalomba – ezért is örültünk meg annyira, amikor egy olcsóbb változat kifejlesztéséről szóló hírek keltek szárnyra. Úgy tűnik, most a technikai fejlődés megkövetelte ráncfelvarrás és az árérzékenyebb területek értékesítését elősegítő árképzés egyszerre valósul meg.
Az i3-ban bevezetett nagyobb kapacitású akkut kapja meg a C evolution is
Kezdjük a fejlesztéssel. A fő változás, hogy a C evolution megkapta a BMW i3 új akkumulátor-rendszerének technikáját: 60 helyett 94 Ah kapacitás jellemzi majd. Ezt kihasználva a robogó elektromotorjának névleges teljesítményét 26 lóerőre emelték, a csúcsadat pedig maradt 48 lóerő. Ezzel együtt a hatótáv jelentősen nőtt: immáron 160 kilométert ad meg rá a gyár. A bajor elektromos meghajtási rendszerek egyik sajátja a nagyon konzervatív hatótáv-számítási algoritmus – így az i3-mal szerzett személyes tapasztalataim alapján azt lehet mondani, hogy ezt tudni is fogja valós, közúti körülmények között. A végsebesség marad 128 kilométer/óra – elektronikusan szabályozva, mert amúgy nyilván menne többet is a cucc.
Kétféle teljesítményszinttel lesz megvásárolható
A fent részletezett “Long Range” – azaz hosszú hatótávú – típus mellett pedig megjelenik a kínálatban egy “újdonság”, amelynek megmarad a 15 lóerős névleges teljesítményszintje. Itt az akkuk kapacitása is megegyezik az eddigi egyetlen C evolution adatával, értelemszerűen a gyári hatótáv-adat is marad 100 kilométer. A csúcssebességet pedig 118 kilométer/órában szabályozták le. A pillanatnyi csúcsadat azonban itt is megmarad 48 lóerőnek – így a lámpától való elindulásnál valószínűleg ennek az A1 kódjelű verziónak sem kell majd csúfos szégyenben maradnia. (Az A1 magyarázata: névleges teljesítménye miatt ilyen jogsival is vezethető lesz a gép. Németországban legalábbis biztosan.)
Egy sisak azért elfér benne
Azt természetesen még nem tudjuk, hogy az utolsóként említett, tulajdonképpen az eddigi egyetlen változattal megegyező műszaki hátterű kivitel lesz-e majd a pletykákban emlegetett “olcsósított” verzió, azt meg pláne nem, hogy amennyiben igen, akkor forgalomba áll-e hazánkban is. A felfrissült BMW C evolution hivatalosan a szeptember 29-i Paris Motor Show kiállításán fog bemutatkozni, és a két változat árát is akkor hozzák nyilvánosságra. Addig bizakodhatunk…
A sziluett nem változott meg gyökeresen
Érdekes módon a kisebb teljesítményű változat hatótávja rövidebb
2017-re újraárazzák a modellt, amely igazából két külön járműként jelenik meg a kínálatban
Lehet, hogy az új, “olcsóbb” változat eljut hozzánk is?
Cimkék:
A videóban látható Gixxer nem tipikus felhasználási területére készül. De kapunk róla egy képet, milyen egy durva gyári futómű terhelés.
Elolvasom »A tizenkétszeres triál világbajnok különleges rekordra készül a Man szigeten: egykeréken akar végighajtani a 59,5 kilométeres körön!
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »